Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Viborg85
Hej,

Jeg overvejer at købe ovenstående, da jeg gerne vil kunne streame musikken fra min iPad ud i stuen..

Jeg har dog en ændre forstærker, men kan man regne med alle kan passe stikmæssigt og hvilket stik skal man bruge til at forbinde disse enheder (ved ikke ret meget om anlæg)...

Vil jeg så efterfølgende kunne købe musikafspiller som trådløst kan streame musikken ud i andre rum? Og evt hvilke?

På forhånd mange tak....
Af malthe
Hvis du gerne vil forbinde en express gør du det gennem aux eller digitalt output i en forstærker / anlæg, derefter streamer den fra itunes som så skal ligge på en mac og den vej kan du så styre det med din ipad/iphone (:

Det er en airport express pr rum og det virker kun med apples egne produkter hele vejen.

Håber det hjalp på forståelsen.
Af malthe
Hvis du gerne vil forbinde en express gør du det gennem aux eller digitalt output i en forstærker / anlæg, derefter streamer den fra itunes som så skal ligge på en mac og den vej kan du så styre det med din ipad/iphone (:

Det er en airport express pr rum og det virker kun med apples egne produkter hele vejen.

Håber det hjalp på forståelsen.
Af MKT
Ikke for at rippe op i gamle tråde, men søgte lidt mere info om Airport express og faldt over denne.

Det er ikke rigtigt hvad malthe skriver. Airport express fungerer både med Apple produkter og windows produkter. Den kan dog kun streame musik fra Itunes, med mindre man installerer airfoil (findes både til pc og mac) og så kan du sende lyd fra alle programmer til din express.

Tilslutningen var jeg også lidt i tvivl om, men er kommet frem til at en optisk digital toslink forbindelse er det optimale. I en ældre forstærker hvor der ikke er optisk indgang, kan den forbindes med et helt almindeligt aux kabel. Der er vist nogle forslag til opsætning her: http://manuals.info.apple.com/en/airpor ... e_v4.2.pdf
Af malthe
Nu har jeg på intet tidspunkt sagt den kun fungerer med mac, jeg brugte bare mac som et eksempel, da det er det jeg selv bruger..

Men hvis man er en pc-liderlig bruger som ovenstående som har blandet sig i mit svar, så er det vel som man kan forvente :D

Håber bare trådstarter bliver glad for den hvis han har købt en, jeg er i alt fald glad for min (: