Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af livet2010
Hej jeg har nævnt i en anden tråd min problemer med sony bravia kdl40ex700.

nu er der gået 3 mdr siden jeg købte dette tv hvor jeg i anden tråd har nævnt at mørke farver ligesom pixilerede i firkanter digitalt.

Yousee finder ingen signal problemer. I mellemtiden er alle mine digitale kanaler efterhånden blevet af så ringe karater. Dvs. sløret billede, pixileringer i firkanter digitalt og snegrumser analog på hele skærm. Utrolig uroligt billede med sitren rundt om undertekster, kanal logoer og fremviste mennesker og ting på alle kanaler nogen værre end andre.

Yousee siger, at min tuner i tv er defekt.

Hvad siger I og har i oplevet disse problemer på nogen lcd/led tv?

Sony vil ikke rigtig tage sig af det.
Af dkscan
Signalproblemer med digitale kanaler vil give sig udslag i generelle pixelleringer og/eller udfald og eventuelt manglende kanaler.

MPEG artifacts i mørke scener er ikke usædvanlige, da disse ofte indeholder meget støj, som er den rene gift for MPEG.

Støj omkring undertekster og kanallogoer tyder mest af alt på, at det er tv'et, der ikke behandler signalet ordentligt. Det er ihvertfald ikke noget jeg har oplevet på de to 40" Sony-tv vi har i husstanden (W4500 og EX500). Undertekster bør generelt stå knivskarpt og ikke mindst på HD-kanalerne bør der ikke være problemer med uroligt billede.
Af dkscan
Supplerende: Du kan jo prøve at smide en stueantenne på og prøve at se, hvordan tv'et opfører sig med DVB-T kanalerne. Hvis de udviser samme problemer, så kan YouSee ihvertfald frikendes.
Af livet2010
Det har jeg slet ikk tænk på det med stueantenne. det vil jeg prøve.

Tv'et er så grelt idag selv hd kanaler står med rystelser og støjpletter til blinker samt al tekst også en madopskrift i stilstand ryster med 4 skygge rystelser rundt om bogstaver og på ansigter er der disse skygge rystelser. baggrunde som vægge blinker med prikker. Det bliver værre og værre fra dag til dag selv om alt støjreduktion er sat på høj er der støj konstant dog blive billede naturligvis mere udtværet jo højre støjreduktion er hvilket giver et uskarpt billed. Jeg er egentlig ikke i ivivl om længere at det nok er tv'et den er gal med. Sony siger at jeg skal aflevere det i bilka og lade dem kigge på det i varereturafd. Hvilket jeg da ikke har det specielt fedt med at de unge gutter skal stå på et lager og rode med mit dyre tv. Jeg er virkelig fortvivlet over det her. Ville sådan ønkske at sony kunne sende en tekniker der kunne se tv'et. Tror de vil få et chok når de ser det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvordan ser det ud hvis du nu piller alt hvad der hedder billedbehandling FRA i stedet? Inklusive MotionFlow.
Af livet2010
så ser det frygtelig ud. Men sjovt nok er alt det slemme kommet efter at vi er gået over på de sidste nye hd kanaler i december. Det er ik overdrevet - billedet er et rædsomt syn og virkelig frustrende.
Af livet2010
yousee køre dvb-c og stueantenne er dvb-t og i følge yuosee kan dvb-c tuner i tv være defeft og dvb-t tuner til stueantenne i tv være ok.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kan du teste dit TV hos venner/familie/... som har samme signal som du, så du kan få afklaret om tuneren er defekt eller om det er signalet den er gal med?
Af dkscan
Dårligt signal, der giver så store problemer, burde også give udfald i lyden?
Men jeg kan støtte forslaget om at du får prøvet det af et sted, hvor du ved signalet er i orden.
Af livet2010
Nu har jeg prøvet med stueantenne via dvb-t. Her er lige så dårlig billed kvalitet som ved dvb-c.

Næste skridt må så være at få det ud og afprøve det andet sted i byen. Hold da op en omgang for et tv. Køber aldrig aldrig sony produkter mere.

Ved, at phillips tage ud på adressen når et tv ikke dur og det er inden for garantien. Kender flere der har fået skiftet dele på nyt tv på adressen.

Det er sørme ikke nemt at skulle til at transpotere et så stort tv rundt i byen for at afprøve det.

mht. indstillinger er alt afprøvet selv kalibering eller hvordan det nu staves. Intet har hjulpet. Forestil jeg en pc med et lille og gammelt grafikkort hvor man forsøger at afspille dr1 fra eller en dvd film fra. Hvis nogen har set hvordan kvaliteten af sådan et gammelt grafikkort er....beskriver dette mit 3 mdr. gamle tv's billedkvalitet.
Af dkscan
livet2010 skrev:Næste skridt må så være at få det ud og afprøve det andet sted i byen. Hold da op en omgang for et tv. Køber aldrig aldrig sony produkter mere.
Jeg har set fagfolk udtale, at Sony har en relativ lav fejlrate. Mine forældres W4500 fik dog problemer, men der var absolut ingen bøvl. Sony kom og hentede det og leverede det igen efter reparation.
Jeg har intet haft at udsætte på mit eget W4500, som jeg har haft i 2 år og knægtens EX500 kører også perfekt. På sidstnævnte yder SonyCenter over i købet 5 års garanti.
Ved, at phillips tage ud på adressen når et tv ikke dur og det er inden for garantien. Kender flere der har fået skiftet dele på nyt tv på adressen.
Hvis vi er indenfor reklamationsperioden og der opstår en fejl har man krav på, at forhandleren sørger for transporten, når det er et apparat der er for stort til at medtage med offentlig transport.
Se http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/transport
Af livet2010
NY TEST

Kan man forestille sig at et sony tv solgt i bilka ikke er gearet til det danske signal.... men er en produktion til et andet område/land.

Har idag testet alle de tyske kanaler og de står faktisk rimeligt knivskapt specielt hd tysk kanal står helt fantastisk. Ingen af de danske hd kanaler står godt. Selv fransk kanal står rimeligt skarpt.

Blot en tanke.....
Af livet2010
danske kanaler lig med et foto taget med en mobil telefon med vga kamera smil.
Af livet2010
er det helt normalt at mit nye tv kun køre 576i i opløsning og på nogle hd kanaler 720p og en eller 2 hd'er 1080p.

Såfremt det er normalt hvorfor køre det så lav en opløsning er det yousee der bestemmer det eller står tv forkert?