Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Agerley
Hejsa..

Da jeg i dette år vil ud og investere i et nyt tv, ville jeg lige have jer med på råd.

Hvilket tv skal jeg købe?

Str. 42" - 46"
Pris: 5000-8000 kr.

Lcd, led, palsma er op til jer.

Jeg har en PS3 slim,som jeg bruger til spil og bluray, samt jeg skal købe en soundbar dertil også, hvis i kan anbefale noget der. Prisleje, har jeg ikke bestemt.

på forhånd tak.

/Agerley
Af DavidHimself
et Panasonic G20 ligger omkring 6000,- for et 42", og det er vel nok et af de bedste tv i det prisleje :)

Har selv haft fornøjelsen at se den model i 50" på alt fra kabel og antenne tv over xbox og ps3 til mediacenter og pc, og må sige at men de rette indstillinger står det fantastisk hele vejen rundt.
Af Singu
G20 er god hvis man kan leve med den konstante "BBbbbbbbbzzzzzzzzzzzzz" lyd den udsender.
Af DavidHimself
Jeg har siddet cirka 2 - 2,5 meter fra denne 50" og jeg har ALDRIG hørt denne summen... :) jeg skal koncentrere mig for at lægge mærke til den, når lyden mere eller mindre er slået fra.

Jeg tror det et svært at finde ejere af en G20'er som er utilfreds med den.
Af Agerley
Så er jeg på banen igen

Synes bare jeg kan læse allesteder at de klager over den der summen/brummen.

Hvad hvis Tvet må koste 8000kr
Af PeterD
Panasonic V20..til 8200 kr... :p

Vil dog påpeje at plasma buzz er stærkt overdrevet mht. Panasonic. Plasma giver stadigvek det bedste billede npr der sættes en bluray på, eller når der skal vises bold på tv........
Af Agerley
så vil jeg da lige tage kig på en V20

bare den er god til film, meget sport og en del Ps3 :-)
Af PeterD
..Det kan også gøres lidt billigere: Panasonic X20 til 4000 kr.

-42"
-Plasma (god til sport og bluray)
-5 cm tyndt
-Biograf/True Cinema mode-Dog ikke THX-indstilling som G20
-Uden Buzz som G20

Men ikke Neo-pdp som G20...

Det er svært at finde en bedre skærm til 4000 kr. hvis du ser bluray og sport. Især til prisen.

LG, Samsung, Sony, Philips laver naturligvis også gode skærme, men her kan de ikke helt være med i billedkvalitet pr. krone..i 42" klassen.

Du kan dog få andre tekniske ting som Wi-Fi og "trådløs internet" ved LG Samsungs skærme, hvis det er det du har brug for....
Af Agerley
okay, den er da vær at kigge på..

Vil gerne have at tvet har DLNA :-)
Af Agerley
susper test, med et godt indblik..

Vil prøve at smutte forbi eliganten og høre om jeg kan høre brumme lyden..

Tak for hjælpen
Af Perudo
Hvis strømforbrug betyder noget kan det var at Sharp le820 kan være relevant... fås både som 40 og 46 ....46 kan skaffes til 8290 kr i hifiklubben. Godt design, godt billede og ok medie funktioner med bl.a. timeshift :)
Af THM
du kan også få G20 i 46" til under 8000kr, det samme med den lidt billigere S20. det er ikke alle der lider af buzz, men skærmen har solgt rigtig godt og dem der har haft problemet har naturligvis brokket sig i diverse fora.
V20 er dog en bedre skærm, men også noget dyrere...

hvis det skal være lcd ville jeg også tage Sharp le820
Af PeterD
Det er lige før det er mere svært at vælge en skærm end en kæreste. Udbudet er jo enormt og jo længere man venter jo pænere bliver de :)