Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle.

Min kæreste og jeg har kigget lidt på 40-42" TV her på det sidste. Idag faldt vi så over dette Panasonic TX-L42G20E til 6495,-kr i Elgiganten 3 min. over lukketid, og vi slog til... Nu sidder jeg og tænker - Gik det for hurtigt??? O-O

Vi bruger TV'et i stuen og har Viasat HD-pakke, en DVD samt en XBOX360. Stuen er meget lys, og vi sidder ca. 3,5 meter fra TV'et.

Jeg kan ikke rigtig finde noget om Panasonics LCD'ere, men meget om deres plasma. I Fona og i Elgiganten tog TV'et sig fornuftigt ud - både mht. farver og bevægelser på billedet...!

Kunne vi have gjort en bedre handel ved at købe et LG 530, Sony 710 eller evt. et helt tredje???

Jeg vil gerne høre jeres mening hurtigst muligt, inden jeg sætter skidtet op... :)
Af 7500-Rico
G20E koster da kun 5999,- i elgiganten? Det står den til i deres avis.
Af PeterD
Tillykke med jeres nye skærm. :)

Det er det man kalder "efterkøbs vurdering". Det tror jeg vi alle oplever når vi skal købe bil, tv, hus, kæreste og så videre...Det er vel ganske normalt for en mand :)

Umiddelbart lyder det til et fornuftigt køb. Kender ikke det store til Sony 710, men vil blot konkludere at G20 har vundet adskellige priser og stadig er blandt det bedste. Dette er fra recordere.dk:

"X20 er bedre end C530 og PQ6000. Og G20 er en hel del bedre end de 3 ovennævnte".

Håber det bekræfter dit valg
Af Svump
Ja deres plasma - P42G20E... Jeg har købt LCD - L42G20E, der ellers står til 6995,-kr... :)

Jeg valgte LCD'en, da jeg synes Plasmaen virkede støvet i billedet ved sammenligning. LCD skulle jo også være bedre til meget lyse stuer..? O-O

Andre input? :)
Af lennon
Hvis det handler om rå billedkvalitet er der ingen LCD skærme som kan hamle op med PanaG20 - heller ikke Panasonic´s .
Af ildfluen
Jeg har også svært ved at finde information om g20 i lcd.

ligger på vippen mellem g20 plasma og g20 lcd.

... en der kan sige nogle kloge ord?
Af lennon
ildfluen skrev:Jeg har også svært ved at finde information om g20 i lcd.

Hvis man har et decideret LCD behov,så er G20LCD et rigtigt godt bud . Men hvad er egentligt et overvejende LCD behov ? ? I min verden hvis man skal have en PC meget ind over - HTPC -gør meget i foto - MEGET lys stue - massiv konsol spil o.l .

Er det primært film,sport og almen TV i lettere dunkel stuebelysning , så køb et plasma .Billedet er bedre/mere korrekt, og prisen er lavere . .

Og PanaG20 er ifølge mange seriøse testsites et af de bedst billedperformende TV på markedet overhovedet , og til prisen . . ! :p
Af Steen Bay
ildfluen skrev:Jeg har også svært ved at finde information om g20 i lcd.
Tror at LCD versionen af G20 er et af de bedste LCD-TV som fås. Der er ingen test af det så vidt jeg ved, men det minder meget om D25/D28 som der kan findes flere tests af rundt omkring. Og hvorvidt plasma versionen så evt. er bedre, det er nok et åbent spørgsmål, især hvis der er tale om en lys stue.