Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af stofferm
Hej flatpanels,

Forsøgte at finde nogetpå emnet, men stødte ikke lige på en tråd, så jeg giver det et skud i en ny tråd:

Jeg har købt mig et 40EX700 på ekstra-tilbud i bilka. I forhold til mit gamle LG er det helt fantastisk - og jeg er også glad for endelig at kunne tage digitale kanaler.

Det nye TV er hovedsageligt købt for at vi kan spare penge på el-regningen.

Mit gamle setup var:
Analogt LG 40", 200watt fjernsyn
Apple TV, hacked
Harddisk til Apple TV
Netgeat DuoNAS Server, med diverse familie film og billeder
Forbrug: 250watt, ekskl. NAS

Det nye setup:
Digital 40EX700
Netgear DuoNAS Server, med diverse familie film og billeder
Forbrug: ca. 60watt, ekskl. NAS

Besparelsen er enorm da min kone snart skal på barsel og fjernsynet allerede nu kører 5-6 timer om dagen - det ser kun ud til at blive mere. Med den digitale tv-tuner kan vi endda gå en TV-pakke ned (stor til mellem) og tilkøbe de produkter vi gerne vil have ved Yousee, derved spare endnu flere penge.

Men nu kommer det problem frem, (for der er jo ALTID et problem..): Bravia kan/vil ikke afspille .avi filer. Jeg har set dette flere steder på nettet, og der er også nogle løsninger - de afhænger alle af en hel computer der står og konverterer filer.

Mit spørgsmål er til jer: Jeg har en mindre 386-baseret Soekris (200mhz) stående som alligevel kører, en ReadyNAS Duo (med minidlna/readydlna) og vil helst undgå at skulle købe en hel maskine for at have nok processorkraft til at konvertere fil-formatet - har i nogen ideer til løsninger?