Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af justerdk
Jeg har et samsung lcd Hd-Ready 1 hdmi, en canal-digital boks 1 hdmi ,og en samsung dvd optager 1 hdmi. Mit problem er: hvis jeg kobler boksen til fjernsyn med hdmi, er signalet knivskarpt :-) men ikke til/fra dvd optager, den er jo så kablet med scart og antennestik :-(
Hvis jeg så kabler boks med scart, er HD signalet jo ikke pisse godt, men dvd optager er bedre .....
Vil det hjælpe at købe et nyt HD fjernsyn med flere hdmi ? eller vil dvd-optager altid stinke, fordi den ikke får hd signal ?
Kan man med nyt fjernsyn kable tv signal gennem tv og ned i dvd optager ?
Altså tv med indbygget hd decoder ting :-)

Håber det gir nogen mening :-)
Af Kratz
Et par spørgsmål først:

1) Er der harddisk i din Canal Digital boks?
2) Og i forbindelse med 1, hvad er den primære funktion af din DVD optager, at se film på eller optage på?
3) Har du ingen lyd ud over dit TV?

Jeg vil nok under alle omstændigheder anbefale, at du skaffer en receiver og nogle højtalere.
Med en receiver får du adskillige HDMI indgange, som alle dine enheder sendes igennem inden du sender et enketl kabel til dit TV.
Af justerdk
Nej ingen hd i boks, måske skulle jeg få det også skrotte dvd optageren igen ... Jeg optager sjældent, men jeg er bare træt af kvaliteten er så meget dårligere end alm. tv .
Af Kratz
Nu ved jeg ikke hvad det er for en optager du har eller hvilket TV signal du kører med, men ofte er problemet, at optageren mangler den nødvendige tuner til digital signal. Men Canal Digital er vel satelit eller hvordan? Kunne sagtens forestille mig din optager ikke har DVB-S tuner.

I stedet bliver alting analog, og det er ikke noget at råbe hurra for på en fladskærm.

Så ja, hvis du kan få en Canal Digital boks med harddisk vil det give et langt bedre resultat.

Så kan du købe en Blu Ray afspiller ved siden af til filmene :)
Af justerdk
Jepsen Kratz :)

Jeg har bestilt en ny boks med harddisk, også køber jeg en Blu Ray afspiller .

Mange tak for hjælpen .
Af Kratz
Det var så lidt :)