Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg sidder pt. og kigger på mit nuværende gamle og lille tv. Det er vel rundt regnet 3 år, 37" og passede dengang fint til min 1-værelseslejlighed.

Nu er jeg flyttet i hus og sidder 3.5-4.5 meter væk fra skærmen, så når der ses fodbold skal man næsten knibe øjnene sammen for at se hvilket hold det er der har bolden ;-)

Min kone og jeg bruget tv'et til alm. udsendelser, dvd og jeg bruger af og til min PS3 derpå.

Jeg har været inde og læse en masse her på siden, og ifølge artiklen "Hvor stort skal dit TV være "(http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511) bør jeg jo købe et GIGANTISK tv?!

Jeg tror dog ikke fruen går med til et sådant husalter (Ja, ja - kald mig bare en tøffelhelt) og at jeg MAX kan få lov til at gå op til et 63" hvis jeg presser citronen ;-)

Budgettet siger sådan ca. 10.000 og inden for dette prisleje er jeg bl.a. ved hjælp af denne side kommet frem til disse tv:

TXP50G20E
Sony KDL-55EX500
Samsung PS50C7705

"Problemet" er at det skal stå i en lys stue, så ved ikke helt om TXP50G20E kan bære dette? Og kan de andre?

Eller kender I et der kan indenfor størrelse og pris?

På forhånd mange tak.
Mvh. Chapelle
Af rkc
Hej hvis du vil have et super billede så tag en af plasma skærmene,

har selv ps50c7705 og ville ikke bytte for noget andet,

og hvad angår dagslys er den rigtig god.

design på samsung er super og på min er der ingen buzz.

god jagt...
Af trykkertor
Den 60" HåSe linker til ser da ud til at være et rigtig flot tv for prisen.
Jeg ville valgt den voer 50"C7705. Der er altså rimelig stor forskel på 50" -> 60".
Af lordt_nelson
Hej

Har du overvejet at tage en af samsungs modeller fra 6 eller 5 serien.
Af Chapelle
Hej og mange tak for svarene hidtil.

Jeg følger med i andre tråde herinde fx http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=19632
hvor flere brugere råder trådstarteren til at købe LG 50PK950N

Har læst i tråden at januar udsalg på fladskærme at Fona har Samsung PS50C685 incl 2 stk briller + 3 stk film til 7999,-

Hvordan er de to ovenstående fjernsyn i forhold til de fjernsyn som i andre har rådet mig til?

Der er jo 2.5 - 3 kilo til forskel på det og så dem i har rådet mig til :)

Beklager de mange spørgsmål, men håber, at i kan svare på dem :)
@lordt_nelson: Hvilke af modellerne tænker du specifikt på? :)
Af Colt
Som jeg også skriver i den anden tråd har jeg både siddet med 685'eren nettop fordi det var så godt et tilbud at jeg måtte tage chancen..

Og det er ikke en model du kan sammenligene med 950n eller 7705 som jeg har stående nu..

tager vi pris så ligger 950n nu på samme pris hvor du får et _LANGT_ bedre tv.

og 7705 er så lige de små 3000kr dyre men det er 3k godt lagt ud i forhold til 685c..

Men Rasmus har talt længe nu om at få lavet en test af 685c så nu må vi se hvornår den kommer..

Jeg syntes som før sagt at 685c er en skærm man lærer at leve med fordi den har været det billige hvor 950 og 7705 er noget man har lyst til at leve med.

Men vil du prøve 3d på plasma for billige penge så er 685'eren jo pt. den billigste mulighed
Af Chapelle
Hmm, så skrev en kammerat lige:

Hvad med Panasonic TXP50G20E?

Jesus! Det er jo en KÆMPE jungle :)
Af lordt_nelson
Hej

Jeg har selv haft UE40c7705 fra samsung men har lige solgt det - vi flytede og det var for småt.

Jeg er selv noget frem til.

1. Der skal IKKE være 3D. Jeg synes ikke det er fedt.

2. Der skal IKKE være PVR funktion. Der findes andre løsninger.

3. Det SKAL IKKE være ultra tyndt.

Jeg ved ikke om 6 eller 5 serien er lige så gode i billedet som 7 serien. Men hvis de er det - så er det jo bare ekstra ting man får med. Såsom 3D og PVR - ultra tyndt...
Af Colt
LG 50ps950n! til 8.000 du får rigtig meget tv for pengene med den model nu..! samt du stadig får det 3½cm brede design.

Og syntes ikke det er så vild en jungle igen.. Kommer an på hvad man kræver af sit tv..
Jeg vil ikke kaste mig i krig med design og smag og behag. Meeeen..
Men egen ide er at jeg syntes en fladskærm skal være flad! og derfor vil jeg helst ikke have dem over 3cm om de så hænger eller står..

Hvis det ikke betyder noget for dig med udseene men du vil have mest billed for dine penge så er panasnoic dit tv!

Hvis du som jeg stadig gerne vil have et billed lidt over de skrabede modeller men stadig syntes at 20-30 tusind er meget i forhold til at du kunne have fået 2-4 andre vildt flotte modeller til samme pris og stadig med flot design osv..
Så syntes jeg stadig du bør overveje 50ps950n og 50ps7705 hvor du får flot design og super meget billed for pengene.. Hvor samsung skal du tage pga. de stik der vender til siden og vildt flot 3d.. og LG hvis du vil beholde den på fod og 3d ikke betyder noget.. samt de 3k du sparer på LG'en..

Det er min holdning syntes ikke det er så svært igen.. For der er mange gode anmeldelser der giver en ide af div. billeder sat op mod hinanden.. Så kommer vi til design og value for you buck.
Af lordt_nelson
lordt_nelson skrev:Hej

Jeg har selv haft UE40c7705 fra samsung men har lige solgt det - vi flytede og det var for småt.

Jeg er selv noget frem til.

1. Det skal IKKE være 3D. Jeg synes ikke det er fedt.

2. Der skal IKKE være PVR funktion. Der findes andre løsninger.

3. Det SKAL IKKE være ultra tyndt.

Jeg ved ikke om 6 eller 5 serien er lige så gode i billedet som 7 serien. Men hvis de er det - så er det jo bare ekstra ting man får med. Såsom 3D og PVR - ultra tyndt...
Af lordt_nelson
#colt

Hvad har LG 50ps950n! af ekstra funktion ?

har den dlan..

kan man sætte en USB hd til og afspille flim fra denne ?
Af Colt
Den har Dlan! og kan afspille fra ekstern harddisk / dongle osv. :)

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1269244450

og så er den top flot i slukket tilstand også med den glasfront!
Af Chapelle
Idag var jeg så nede i Elgiganten - og fik lavet en aftale.
Den er dog lidt væk fra jeres bud - synes virkelig at Panasonic TXP50G20E leverede det bedste billede, specielt når jeg/vi sidder i en så lys stue som er tilfældet.

Synes der var for meget genskin i de andre modeller som Elgiganten kunne vise mig.

En sidste og afgørende ting var at jeg kunne få deres demo model til 8200kr - er det ikke et tilbud jeg bør tage imod?

Mvh. Chapelle