Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej...

Har den seneste tid oplevet problemer, når jeg ser bluray og dvd. Problemet består i, at billedet og lyden forsvinder periodisk, og der på mit fjernsyn kommer enten sort skærm eller sort/hvid flimmer i stil med gamle billedrørs tv.
Jeg håbede at det "bare" var en løs forbindelse i HDMI kablet, men efter at have forsøgt med et andet er problemet ikke løst.

Mit setup er således (alt sidder med HDMI):
Panasonic BD60 -> Yamaha RXV-465 -> Panasonic 42G10...

Når billede og lyd forsvinder, forsvinder højtaler symbolet der indikerer 5:1 surround samtidig på min Yamaha forstærker.
Hvad kan problemet være? Nogle idéer til fejlfinding? Skulle man måske prøve at koble BD60 direkte til fjernsynet og se om problemet fortsætter, når man undlader at køre signalet gennem en forstærker!?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dit sidste forslag er nok vejen frem.
Af SLL
Faktisk lidt det samme problem jeg har med mit Samsung C755 TV på alle HDMI indgangene. billede og lyd forsvinder periodisk i cirka et sekund, hvorefter det kommer tilbage igen. Dog har jeg aldrig set noget sne eller flimmer, kun sort skærm uden lyd.

Mega irriterende. Jeg har prøvet 3 forskellige HDMI enheder, som alle gør det. Ligeledes 2 forskellige HDMI kabler + installeret nyeste firmware updates fra Samsung.

HDMI er en standard, og brude fungere alle steder uden problemer. Jeg tænker, om det er noget "synkronisering" der mistes ved HDMI'en. Nu har prøvet 2 forskellige Sony recordere, samt et TVIX media player, og de har problemet findes ved dem alle.

SLL