Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lykke
Hej

Jeg håber jeg kan få noget hjælp herinde, jeg er ud og lede efter et nyt tv, jeg skal have et nye tv til stuen, men synes ikke rigtig jeg ikke finde rundt i markedet.
Jeg vil gerne have et tv på ca. 42", jeg bruger det at se tv og film og jeg har computeren koblet til en gang i mellem, jeg spiller kun spil på den 1-2 gange/mdr. prisen skal max være ca. 7000

Håber der er nogen der kan anbefale noget der indfrier mine ønsker til tv'et

mvh
- LYKKE
Af Laursen
Jeg ville måske tage et kig på Sony KDL40EX710. Syntes man får rigtig meget TV for pengene, både i billedkvalitet og funktioner. Designet er også lækkert med en slank ramme, så den "fylder" ikke så meget rent designmæssigt. Har netop fået en som en af julegaverne af mine forældre og den er super lækker. Fik den midt december, og lige nu kan du spare 1500 kroner på normalprisen i Fona, det vil sige 5999 kroner. Syntes jeg virker som en rigtig god pris.

Skærmen står superskarpt med HD og med en god digital-boks, så får man også et meget flot billede. Nu har jeg digital TV igennem Dansk Bredbånd og selv SD kanalerne står virkelig skarpt.

Nu spiller jeg ikke computer på min, kun PS3, men har tilsluttet min computer til TV'et via DLNA.

En skærm der efter min mening virkelig bør overvejes. Kan fås til 6499 kroner i Sony Center inkl. 5 års garanti, hvis man er til det. Ved dog ikke hvad den præcis indebærer, om det det bare er en udvidelse af den normale reklamationsret.
Af Bugger
Laursen skrev:Jeg ville måske tage et kig på Sony KDL40EX710. Syntes man får rigtig meget TV for pengene, både i billedkvalitet og funktioner. Designet er også lækkert med en slank ramme, så den "fylder" ikke så meget rent designmæssigt. Har netop fået en som en af julegaverne af mine forældre og den er super lækker. Fik den midt december, og lige nu kan du spare 1500 kroner på normalprisen i Fona, det vil sige 5999 kroner. Syntes jeg virker som en rigtig god pris.

Skærmen står superskarpt med HD og med en god digital-boks, så får man også et meget flot billede. Nu har jeg digital TV igennem Dansk Bredbånd og selv SD kanalerne står virkelig skarpt.

Nu spiller jeg ikke computer på min, kun PS3, men har tilsluttet min computer til TV'et via DLNA.

En skærm der efter min mening virkelig bør overvejes. Kan fås til 6499 kroner i Sony Center inkl. 5 års garanti, hvis man er til det. Ved dog ikke hvad den præcis indebærer, om det det bare er en udvidelse af den normale reklamationsret.
Hej Laursen
Jeg har netop købt selvsamme TV og er ligesom dig ganske begejstret -specielt for designet.
Jeg synes dog at jeg bøvler lidt med at få indstillet skærmen korrekt mht farver. Har du selv rodet rundt i opsætningen? Og vil du evt videregive dine erfaringer?

Thx