Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Drømme ønsket til jul var en blu-ray afspiller med harddisk i julegave da vores gamle dvd afspiller er afgået ved døden.

Jeg har fået en DVD afspiller med harddisk, en LG RH387H af kæresten.
Jeg var egentlig ret glad for den, indtil at jeg kommer til at læse at den er med analog tuner og at denne ikke skulle virke efter 1/1-2012, hvilket jeg synes er lige om lidt, når det er en nyanskaffelse.

Nu har jeg brug for hjælp til at finde den rigtige maskine/løsning til mig, jeg har googlet, men får intet ud af at læse på de forskellige produkter, for forstår det ikke. Har bare hørt at jeg skal holde øje med at den har mpeg-4, men ved ikke hvorfor hihi

En kammerat synes at jeg skal opgradere til en blu-ray afspiller, men har ikke så mange penge at smide oveni..

Jeg skal bruge en maskine som kan afspille dvd (blu-ray i fremtiden, hvis dvd helt udgår) og den skal kunne optage et program fra parabol og afspille det igen (har Canal digital).

Jeg snakker om en pris på max. 3000-3500,- , er dette muligt? (2000 retur for julegaven og lidt ekstra oveni)
Har endnu ikke åbnet dvd recorderen, så har mulighed for at aflevere den tilbage. Håber de vil give pengene retur, skal aflevere den mellem jul og nytår.

sidder også og tænker på om en mulighed var at købe en hdtv boks med harddisk hos canal digital, også købe en dvd afspiller nu, også kan den skiftes når jeg engang føler trang til en blu-ray afspiller (har intet at bruge blu-ray til pt. og så mange film ser jeg heller ikke)

Mit fjernsyn er et Sony Bravia KDL 32u3000, som jeg har fået forærende fornyeligt, da min mor skiftede til nyere model, så har ikke planer om at det skal skiftes foreløblig.
Af Yankee
Jeg er ikke ekspert på DVB-S-signalet (som du får via parabol), men på DVB-C-markedet findes der enkelte bokse som den, du beskriver. Der betaler du rigtig meget for Digital-modtageren, og jeg synes personligt ikke det kan betale sig. Jeg ville nok gøre følgende:

En HD-boks med harddisk fra Canal Digital må være et must når du har en fladskærm. Den koster vist 1495 hvis du nytegner dit abonnement, som jeg forstår det: http://www.canaldigital.dk/HDTV/HDTV-box-bestilling/ - Så har du altså rigeligt med penge til at finde en udmærket BluRay-afspiller inden for de 3000,-.

Så har du også muligheden for at slippe for den ene boks hvis du om 3-4 år skal have ny fladskærm, som du så skal sørge for at købe med indbygget DVB-S-tuner og PVR-funktion, så du kan slutte en harddisk til.
Af noxity
Mig bekendt, så er der ingen harddiskoptager som har indbygget DVB-S tuner.

Den eneste som MÅSKE kan sælge dig sådan en boks, er Canal Digital.
Af lrev 1-2
noxity skrev:Mig bekendt, så er der ingen harddiskoptager som har indbygget DVB-S tuner.

Den eneste som MÅSKE kan sælge dig sådan en boks, er Canal Digital.
Hej.
Den skulle være på vej:LG hr550.....men den er forsinket,så det er vist ikke helt på plads hvornår den særlige Nordiske udgave lander.

lrev
lisbeth77 skrev: Jeg var egentlig ret glad for den, indtil at jeg kommer til at læse at den er med analog tuner og at denne ikke skulle virke efter 1/1-2012, hvilket jeg synes er lige om lidt, når det er en nyanskaffelse.
Det der sker i 2012 gælder kun dem, der ser tv via almindelig antenne. Da i modtager via parabol har i ikke noget at bruge den analoge tuner til hverken nu eller senere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som abonnent på parabol-TV, så kan du som udgangspunkt glemme alt hvad der skrives om nedlæggelse af signaler, omlægning til digitalt osv. osv. med mindre der SPECIFIKT nævnes parabol i samme sætning. Parabol-TV har kørt digitalt et godt stykke tid nu.

Du må allerede nu have en boks stående, som du benytter når du ser TV? Hvordan har du tilsluttet din nuværende optager?

Som nævnt, så vil det smarteste være blot at få fat på Canal Digitals egen digitale boks med indbygget optager og så købe en separat Blu-Ray afspiller. De kan fås i udmærket kvalitet for 1.000-1.200 kr.
Af lisbeth77
Jeg har ingen optager på nuværende tidspunkt, har heller ingen afspillere tilsluttet, har kun parabol modtageren tilsluttet tv´et.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den nævnte optager, som du har fået i gave, er ikke særlig anvendelig med mindre man har kabel-tv. Du kan godt sætte den til via scarttilslutningen men du vil aldrig få lov at optage i HD-kvalitet. Derudover er det synd at begrænse sig til DVD, når nu BluRay har bidt sig fast på markedet.

Du har desværre ikke så mange valgmuligheder idet du bruger parabol. Tag et kig på Canal Digitals udvalg af bokse på deres hjemmeside. Hvis du beslutter dig for at hoppe på en sådan boks, så kan vi jo finde en fornuftig BluRay afspiller efterfølgende, men som udgangspunkt så kunne en Sony S370 være et godt bud. Den er hurtigt, letbetjent og koster omkring de 1000 kr.
Af lisbeth77
Jeg har nu bestilt en hdtv box med harddisk ved canal digital, får den indenfor 10 arbejdsdage. Har så bundet mig til abon. i min. 12 mdr. mere, men når man bor på landet, så er der heller ikke så mange muligheder. så skulle være underligt hvis de får lagt kabel tv eller får andet herud indenfor 12 mdr.

Har også haft skrevet til en installatør om hvilken pris jeg skal forvente, hvis jeg skal have hjælp til installation. Der skal nemlig nyt hoved på parabolen samt trækkes et ekstra kabel.

Så i morgen bliver min julegave afleveret tilbage, også venter jeg bare på at modtage en pakke fra canal digital.

Nu skal jeg så have fundet et godt tilbud på en afspiller.....så hjælp/forslag modtages stadig gerne..
Brugeravatar
Af MigSelv
Du får med den nye modtager, langt bedre alsidighed. Du kan se et sat program, samtidig med at den optager et andet ( eller optage 2 forskellige sat programmer ).
Den optager også i HD, samt DD 5.1 lyd. Hvis du har alm. antenne, er der også indgange til det.
Af Falster
HDtv boxen med harddisk fra Canal Digital er en udmærket løsning, selvom der er heftig debat om selve kvaliteten af boxen.

800 indlæg og 70.000 visninger her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... s-satellit

Har selv én, som vi har haft i et halvt års tid.

Du kan prøve kun at sætte det parabolkabel til, som du har nu. Sådan kører det (godt) hos os.

Vi kan selvfølgelig så kun modtage én kanal af gangen - dvs. ikke se én og modtage en anden.

Men du sparer bøvl og penge med nyt LNB-hoved ekstra kabel osv.

Hver gang den foreslår at opdatere software vælger du bare "Nej".
Af Falster
Skulle selvfølgelig være "ikke se én kanal og optage en anden". :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
lisbeth77 skrev:Nu skal jeg så have fundet et godt tilbud på en afspiller.....så hjælp/forslag modtages stadig gerne..
Sony s370 er stadig et godt bud, som jeg skrev før.
Brugeravatar
Af MigSelv
Ekstra lnb og kabel, medfølger ved køb hos canal digital.

"HDTV-boxen kan sættes direkte i din eksisterende installation, mens HDTV-boxen med harddiskoptager
kræver installation af nyt LnB-hoved og trækning af et ekstra kabel til boxen. Både nyt LnB-hoved og
20 meter kabel til installation får du af os."
Derfor ingen problemer, og ganske gratis ( værdi over 1000 kr. ). Ingen ide i, at bruge hdd boks med en lnb.
Udskiftning af lnb kræver en skruetrækker ( 3-5 min. arbejde ), trækning af kabel, kræver et nyt indgangshul i bolig ( samlet arbejdstid er vel maks. 30 min. ).