Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Vi skal til at flytte ind i vores nye hus, og skal ud og købe et 32" tv. Jeg har læst om mange forskellige modeller, men jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Vi har et 50" pioneer i stuen, og ved godt der ikke findes et 32" tv med samme billidkvalitet, men håber der er nogle der kan anbefale et rigtig godt tv. Prisen er ligegyldig. Har set lidt på dette Phillips tv: Philips 32PFL9705H og på panasonics 32"g20 model.....
Af BrianH
Hvis prisen ikke spille nogen rolle, behøver du ikke den store hjælp. Der er næppe meget forskel på billedkvaliteten på et 32" blandt topmodellerne for de etablerede mærker.

BeoVision 10 var også en mulighed i 32"
Af Zerocoke
Hmmm var ikke den store hjælp....
Af Mysen
Noget helt andet er at topmodellerne indenfor de forskellige mærker sjældent lanceres i 32"
Du får f.eks ikke local dimming led'erne fra LG, og hos Samsung kommer man ikke højere end til serie 6 ud af 9 ved 32". Hos Sony er det kun på den billigere ex serie at man kan få 32" i hhv. ex500 eller ex700, og Panasonic har kun deres absolut billigste plasmamodeller eller knap så roste lcd'er i denne størrelse.

8-9000 er noget pebret for et 32" tv, men jeg tror til gengæld ikke du får bedre tv end pfl9705 i den størrelse, med mindre du går efter den 3x dyrere Beovision 10. Der er Scanning Backlight og Local Dimming, der giver dig hurtige bevægelser og perfekt sort. Til gengæld kan det, som på fleste andre Phillips modeller, være lidt af et projekt at indstille et ordenligt billede. Derfor burde en professionel kalibrering være pengene værd til denne model.