Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Trojan5
Det er efterhånden en stor jungel for en newbee uden særlig erfaring med fladskærme.
Jeg har været ved Fona, (Samsung 46C8705) Expert (Philips 46PFL8605) , HiFi-klubben (Panasonic 50VT20), Sony (Sony (46NX710) og Elgiganten (Philips 46PFL7695) fået 5 forskellige forslag og så har jeg læst op og ned i div. forum også flatpanels.dk; men da jeg ikke har den store tekniske erfaring er jeg ikke kommet ret meget videre.
Afstand til TV ca. 3 meter, ser sport, nyheder, naturprogrammer og film.
Pris: omkring 15.000 kroner.
Hvad kan være det bedste køb for mig?

Tak for et godt og berigende forum; selvom noget er "volapyk" for mig ENDNU!.

Mvh. Joe
O_O
Af Mysen
Tjek listen af anbefalinger.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Du er ikke blevet anbefalet dessideret ringe fjernsyn, men vær opmærksom på at nogen er bedre end andre mht billedkvalitet, mens andre måske vil pryde væggen mere end andre.

Af dem, du har nævnt er VT20 det bedste. C8705 er efter min mening det flotteste, mens Phillips har deres Ambilight, der kan enten tiltrækkende eller afstødende, afhængigt af, hvem man er.

Du må lige gøre op med dig selv, hvad du egentlig mangler, og hvad du prioterer højest.

Ambilight
Billedkvalitet
Design/ tykkelse af tv'et
3D
en mellemting mellem design og billedkvalitet.
Af Trojan5
Ja, efter at have læst anbefalingerne og talt med en kammerat, der har lidt mere forstand på TV hælder jeg mest til Panasonic 50VT20.
Hvis jeg køber den, hvilken BlueRay-afspiller vil du så anbefale eller skal jeg prøve at smide spørgsmålet ud i forummet for sådanne?

Mvh. Joe. 8)
Af Mysen
vt20 er også et sikkert valg, så det er nok ikke helt dumt. Den er ikke lige så flot som den c8705, men den er bedre på alle punkter, hvis man snakker om billedet.

Jeg aner ikke hvilken Bluray afspilelr, du skal have. De fleste afspillere kan det de skal kunne, men du bør selvfølgelig tage en, der klarer 3D. Den største grund til at smide ekstra penge efter sådan en er, at SD materialet fra DVD kan opskaleres bedre på dyrere modeller. Men så vidt jeg ved, skal man have ret mange penge op af pungen for at dette kan svare sig. Man kan også få modeller med indbygget harddisk, hvis det er noget, du ville kunne bruge. Ellers klarer billige modeller altså fint almindelig afspilning af en blu-ray.

Jeg ville købe en PS3, fordi jeg er nærig, og fordi den kan det den skal kunne og lidt til ;)
Af Trojan5
Tak for hjælpen indtil nu.
Og ja som du siger, så kunne jeg næsten ligeså godt vælge en PS3.

Mvh. Joe :p
Af funch
Har i erfaringer med meget lyse rum? Virker det fint?
Af Trojan5
Og vil 50" ikke være for stort mår jeg har ca. 3 meter til TV,et?

Mvh. Joe. 8)
Af Trojan5
Så fik jeg købt et Panasonic 50VT20; og får det i morgen.
Det bliver spændende om jeg kan finde ud af at få det kalibreret til mit hjem udfra den vejledning, der er her på siden.

Mvh. Joe (B
Af funch
Trojan5 skrev:Så fik jeg købt et Panasonic 50VT20; og får det i morgen.
Det bliver spændende om jeg kan finde ud af at få det kalibreret til mit hjem udfra den vejledning, der er her på siden.

Mvh. Joe (B
Fedt, tillykke! Hvad synes du om designet? Og kom meget gerne tilbage med første indtryk olign, står selv og overvejer netop denne model :)
Af Trojan5
Designmæssigt er den for mig ikke på højde med Samsung 8 og 9 serie; men når det er så stort et panel gør det ikke noget den er lidt mere diskret.
Jeg skal nok vende tilbage når jeg har fået tvét og kalibreret det.

Mvh. joe. 8)
Af Trojan5
Jeg fravalgte PS3, da jeg ikke så mig bruge den til spil; så jeg købte en Panasonic DMP-BDT100 BD-afspiller til skærmen og de spiller bare sammen. Da min recever ikke har HDMI, mente jeg ikke det kunne svare sig at investere i 300 modellen.

Hilsen Joe. 8)