Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lundh
Hejsa! :)

Julen står for døren, og jeg har overvejet at give de gamle et nyt tv. Det er dog ved at være et års tid siden jeg sidst fulgte ”ordentligt med på markedet”, så der er sikkert sket en hel masse siden. Derfor håber jeg der er en venlig sjæl eller to, der kan give lidt råd til julegaven! :)

Lidt krav til TV’et:
Jeg er ikke ude efter en high-end skærm, med uendelige multimediefunktioner. (Det er altså primært value for money der er i højsædet.) TV’et vil primært blive brugt til normalt parabol-tv, med evt. mulig for et par HD-kanaler senere hen. Dog skal skærmen være god til visning SD kanaler generelt. Ligeledes vil det blive brugt til afspilning af film i form af DVD og Blu-Ray.

Størrelse: 32”-42” (Tykkelsen er ikke meget afgørende da det formentlig skal stå på fod.)
Prisklasse: Ca. 4000 kr. (Plus minus)

Jeg har pt. kig på følgende to TV, der var listet over anbefalede TV her på siden:
Panasonic X20 (37”)
Philips 32PFL5605H

Begge ser aldeles udmærkede ud fra mit perspektiv. Er der dog en af disse to skærme der primært er at anbefale? – Eller måske en helt tredje?

Mange tak på forhånd! :)
Af THM
begge er udmærkede, med de her på siden anbefalede billedindstillinger :)
man får en større skærm for pengene ved X20, hvis det har noget at sige.
Af kronholm
har et X20 i mit soveværelse, og det er jeg ganske godt tilfreds med :)
Af PeterD
Har også en X20, og ville ikke bytte med en Philips eller for den sags skyld LG eller Samsung

Kører hele dagen. Uden problemer , et godt billede i biograf-profilen og så et det plasma som er super til bluray.

Til 4000kr syntes jeg det er et okay tilbud :)
Af Insany
Jeg har et 42" x20.
Bedste investering i mit liv!
Viser super flot billede, du finder ikke et bedre fjernsyn i forhold til den lave pris!
Købte mit for 3999 i bilka
Af Lundh
Jeg takker mange gange for de hurtige svar! :)

Umiddelbart må X20 jo være valget. Jeg har siddet lidt og overvejet at gå ”klassen op” og kigge hen mod S20 og G20. Men spørgsmålet er om det bare vil være penge ud af vinduet. Jeg ved at der ikke ønskes en kæmpe skærm (hvilket primært er derfor jeg har øje på 37”eren pt.) og i forvejen er stuen indrettet så afstanden til TV’et vil være omkring 2,5m. Så selvom X20 har en lidt lavere opløsning, og ikke er FullHD, så er dette vel knapt nok mærkbart på den afstand, og i den størrelse skærm?

PS. Er der nogen af jer andre der har oplevet følgende lydproblem ved X20? - Så dette måske er et generelt problem?

[quote]Har netop købt mig et panasonic X20, som jeg er rigtig godt tilfreds med.
Dog oplever jeg, at lyden på DR HD er ganske skrækkelig. Der er en konstant metallisk summen i baggrunden. Er det noget andre har erfaringer med, og kan det løses?[/quote]
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hlight=x20
Af Insany
Lundh skrev: Umiddelbart må X20 jo være valget. Jeg har siddet lidt og overvejet at gå ”klassen op” og kigge hen mod S20 og G20. Men spørgsmålet er om det bare vil være penge ud af vinduet.
Jeg ved at der ikke ønskes en kæmpe skærm (hvilket primært er derfor jeg har øje på 37”eren pt.) og i forvejen er stuen indrettet så afstanden til TV’et vil være omkring 2,5m. Så selvom X20 har en lidt lavere opløsning, og ikke er FullHD, så er dette vel knapt nok mærkbart på den afstand, og i den størrelse skærm?

PS. Er der nogen af jer andre der har oplevet følgende lydproblem ved X20? - Så dette måske er et generelt problem?
S20 og G20
jeg overvejede kraftigt at købe s20'eren, men da jeg så hvor godt et billede x20'eren havde så var jeg så imponerede at jeg ikke ville give flere tusinde kroner bare for at kunne afspille full hd.
Og dine forældre skal jo også havde full hd materiale, ellers er der jo absolut ingen grund til at købe et fjernsyn med full hd.

37vs42

Jeg købte 42" fordi jeg gerne ville have et stort fjernsyn, men foruden dette så var prisforskellen på 37" og 42" 100 kr. så det var jo et åbenlyst valg.
Jeg har kun 1,8 - 2 meter afstand og jeg synes ikke at have problemer med et 42", jeg kan hvert fald ikke se nogle pixel kun hvis man går HELT tæt på.

Lyd
Jeg har ingen lydproblemer haft overhovedet, heller ikke på DR HD

- Asger