Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Prøv at skrue endnu mere ned for kontrasten eller skru op for lys...
Af THM
mener du at scener der ikke skal være helt sorte bliver helt sorte?
mangler der også shadow detail i den uændrede thx/profesionel profil?
er eco mode slået fra?
Af Stefanjesp
THM skrev:mener du at scener der ikke skal være helt sorte bliver helt sorte?
mangler der også shadow detail i den uændrede thx/profesionel profil?
er eco mode slået fra?
Må sige ja til det hele..
Af THM
lyder umidelbart mærkeligt, da det skulle være en af skærmens styrker og syntes det fungere udmærket på mit, men har heller ikke så meget erfaring i at vurdere det, andet end jeg kan se shadow detail er elendig på et philips 5604h og altså meget bedre på mit ;)
Af maskus
Kopier dine indstillinger fra THX til professionel1 eller 2 og så rod lidt med kontrast, lys og også gamma, som du ellers ikke kan rode med i THX. Du kan også køre lidt mere på hvidbalancen; men det er lidt svært; med interessant at gøre. Søg lidt på nettet omkring indstillinger osv.

/mk
Af red_martians
find et prøvebillede med black-levels. Så kan du jo se om du har dem alle med, og så kan du skrue lidt op for lysstyrken for at få de sidste, hvis du mangler dem.
Af Stefanjesp
Efter at have prøvet mange forskellige indstillinger er jeg stadig ikke tilfreds med shadow detail, faktisk meget skuffet.

Er der mulighed for at jeg kan levere det tilbage til og få mine penge retur?

Ifølge Panasonic Center's hjemmeside kan jeg kun bruge min fortrydelsesret hvis varen er uåbnet og ikke brugt.
Af THM
kun hvis du har købt den over deres netbutik har du 14 dages returret...
Af Stefanjesp
Det har jeg ikke.

Men har jeg ikke stadig en mulighed for at returnere hvis jeg ikke er tilfreds med tv'et?
Af bantam
Hvilken kilde/signal ser du problemet på? Den indbyggede tuner eller en ekstern afspiller (og i givet fald, hvilket kildemateriale?)?
Af Stefanjesp
Ser DVD og Blu Ray igennem min PS3.

Problemet er på alt jeg har set, blandt andet Ringenes Herre DVD'er, How to train dragon BR og Inception BR.
Har også lagt mærke til det på nogle spil.
Af bantam
Hvordan er dine billedindstillinger på PS3 over HDMI?
Af Stefanjesp
Lige nu bruger jeg PRO1, kontrast på 36, lys på +7, farve på 30, skarphed på 0 og gamma på 2.2. PNR og Eco format er slået fra.