Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kapperman
Hey

Har et panasonic x20 plasma, som altid har haft det irriternde problem, at når programmer er filmet/optaget i 4:3 så kan den ikke fylde billedet ud på skærmen.
Heller ikke når min aspect står på automatisk.
Dette har jeg dog kunne løse, ved at sætte aspect på 4:3 fuld, så bliver billedet tilpasset til skærmen, så jeg ikke skulle se på de sorte bjælker i siden.

Nu er 4:3 fuld funktionen forsvundet fra min aspect menu ;;)
Hvordan faen kan den bare lige pludselig forsvinde, og hvordan kan jeg mon få den frem igen.
For nu har jeg ingen muligheder for at fjerne de møgirriternde sorte bjælker i siden, medmindre jeg vælger en zoom funktion i aspect.
Men hvis jeg gør dette så bjælkerne forsvinder i siderne, så er der også zoomet så meget, så jeg mister noget af billedet i top og bund.

jeg er ved at blive sindsyg, for der er faktisk en del programmer og ældre film som sendes i 4:3, og så skal jeg se på en sort 5cm bjælke i hver side :((

Mvh kasper
Af BrianH
Det er fordi du ser hd-kanaler der ikke er skalerbare på alle tv...
Af kapperman
hmm, forstår bare ikke hvorfor det så virkede igår, og idag er aspect muligheden væk.

får signal via. kabel boks fra canal digital. kæresten kom til at rode rundt i menuen på canal digital boksen igår.
Men hvis hun er kommet til at ændre noget i den boks, så burde det vel ikke kunne fjerne nogle aspect muligheder i mit tv?