Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stampet
Hejsa folkens!

Jeg står og skal flytte hjemmefra, hvorfor den helt store hjemmebiograf skal køres i stilling. Det eneste jeg ejer er en Sony reciever, som pt bruges med HDMI passthough fra en HTPC, som jeg egentlig har tænkt mig at skrotte (meget lidt brugervenlig). Foruden nyt TV, var tanken, at jeg også ville købe en popcornhour, men så faldt jeg over DLNA funktionen...

Det store spørgsmål er derfor: Kan DLNA erstatte en medietank med hensyn til afspilning af .mkw over netværket fra enten computeren eller filserveren? Fungerer det? Både men hensyn til ren funktionalitet og brugervenlighed.

Jeg er åben overfor mange forskellige setups. Hvis i har en vild ide med hensyn til setup, så fyr den af! Jeg ved i øvrigt ikke noget om filservere og deres DLNA-kombatibilitet...

Jeg ser frem til at hører fra jer. Som i nok kan se er jeg ny her på sitet :)
Af netfors
DLNA kan på ingen måde erstatte en popcorn Hour, eller tilsvarende!!
Jeg havde selv den samme tanke som dig. Når jeg nu fik mit nye tv (Samsung PS50C7705), kunne jeg vel godt skippe min popcorn Hour (A110). Men der er lang vej, inden DLNA funktionen, kommer op på højde med funktionaliteten på en nmt. ::l
Af Stampet
Men hvad er det popcornhour'en kan, som DLNA ikke kan? Jeg har ikke brug for ftp-serveren eller torrent klienten (jeg har begrænset internettrafik), hvorfor den sådan set bare skal afspille .mkw-filer, smide nogle undertekster ind, og egentlig bare fungerer uden jeg skal lave så meget. Jeg kan godt leve med, at jeg ikke få info om filmene og et lille photo på :)