Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Weygan
Hej alleasmmen her på Flatpanels..

Jeg har haft mit samsung TV LE40C535 i et stykke tid nu, og jeg har tænkt på og prøve at opdatere fjernsynets firmware med opdageringen fra Samsungs hjemmeside. http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... ab=support

Jeg kan dog ingen steder finde ud af hvad denne opdatering indeholder af ændringer.. Har søgt både her på flatpanels efter et svar (kan godt være det bare er mig som ikke har kunndet finde noget), men jeg har virkelig forsøgt! Google har heller ikke vist sig særlig hjælpsom..

Så jeg tænkte på om der er én eller flere herinde som har nogen viden om hvad denne firmware skulle gøre godt for TV'et?

Der er ligeledes to filer, begge lagt ud på deres hjemmeside samme dag. Hvilken af dem skal man bruge? den ene er 'lidt' større end den anden.
All OS - T-TDT5DEUC-1021.0 - Opgraderingsfil (USB) - 16 Sep, 2010 - 48.85 MB - ENGLISH
All OS - T-MSX5DEUC-2005.4 - Opgraderingsfil (USB) - 16 Sep, 2010 - 50.65 MB - ENGLISH

Håber virkelig at der er nogen kloge hoveder her som sidder med de rette svar! På forhånd, TUSIND TAK!
Af Flemming Larsen
Samsung oplyser meget sjældent om hvad opdateringerne løser.
Af Weygan
Tak for svaret Flemming, det havde jeg også godt fundet ud af, beklageligvis :/

Nogen som har installeret en af opdateringerne, og lagt mærke til nogle ændringer derpå?
Af tjens
Jeg har købt samme TV, og kan se at min firmware hedder 2010/09/03_002005.

Da jeg har problemer med kanalsøgning vil jeg gerne opgradere til en downloadet version 2010/12/16 2005.4

Når USB-stick tilsluttes spørger TVet selv om der skal vises filer eller firmwareopgraderes, men efter en kort søgning, kommer en meddelelse om at den ikke kan finde en opgradering på USBen.

Jeg har downloadet T-MSX5DEUC_2005.4.exe. Lagt den på USB-stick, og kørt den på PC, så den også bliver pakket ud på USB.

Denne procedure virkede med en anden firmware på et C650, men jeg kan ikke komme videre med C535.

Er der nogen der har opgraderet til 2005.4, og har du så et tip, så jeg også kan opgradere.
Af Weygan
Hej Tjens.

Kan du beskrive dit problem med kanalsøgning?
Idet vi to har identiske fjernsyn (LE40C535), og jeg ingen problemer har med kanalsøgning overhovedet. Jeg får mine digitale kanaler direkte igennem antennestikket fra YouSee, og HD-kanalerne står krystalklart, samt de digitale Standard Defition kanaler bliver meget bedre opskaleret af fjernsynet, end de almindelige analoge kanaler som den fuldautomatisk fandt. Det eneste jeg skulle gøre var at indstaste mit netværks ID for vores bolig, og så fandt den alle de digitale kanaler (også de kodede, som jeg efterfølgende har pillet fra).

Men beskriv dit problem, så kan det være jeg muligvis af erfaring med mit eget fjernsyn kan hjælpe. Og om ikke andet, hvis ikke jeg kan, så måske en anden flittig læser.

Ps. jeg har stadig ikke fundet ud af mere om den firmware, og hvad den umiddelbart indeholder. Har ikke prøvet at installere den endnu, da jeg ikke har nogle problemer med fjernsynet. Vil ikke installere den 'bare' for at gøre det. Vil gerne vide hvad den faktisk indeholder.
Af tvnoobie
Hej
Jeg har selv et Samsung TV (dog ikke samme model som dig). Når du vil benytte firmware-opdatering, så skal du huske at placere filen i en bestemt folder/sti på USB-sticken.

For min model hedder stien valueadec. Se i din manual, hvad folderen hedder for din model.
Af tjens
Mit konkrete problem er at søgningen ikke finder nogen digitale kanaler. Jeg har kabeltv fra YouSee.

Om jeg taster netværksID 421 (Fyn) eller Auto har samme resultat: Efter kort tid går den fra 0% til 50% og begynder at søge analoge kanaler.

På Samsung C650 kunne jeg vælge Full i stedet for Quick, og dermed søge alle frekvenser uden at angive netværksID. Og det samme på et LG 37LE530N. Men der er kun Quick/Hurtig på øverste menupunkt under søgning på C535, og dermed ikke noget at vælge imellem.

Og når den kun har fundet analoge kanaler, kan jeg heller ikke finde et menupunkt til manuel søgning af digitale frekvenser. Ellers kunne jeg jo aflæse på de andre TV, hvor kanalerne ligger, og så søge direkte.
Af tjens
Når jeg udpakker den downloadede firmware, hedder folderen T-MSX5DEUC på min USB-stick.

Der står desværre ikke noget foldernavn i manualen.
Af tjens
Til info: Jeg har fundet mine kanaler via følgende workaround:

- Reset af indstillinger via menupunkt Plug And Play
- Valgt Finland som land
- Kanalsøgning efter digitale kanaler via Cable spørge nu ikke efter NetværksID, men søger nogle frekvenser af.
- 1 digital kanal fundet på 330000 KHz: Menupunkt Manuel søgning efter digitale kanaler er nu åbent.
- Skrive alle frekvenser af efter et andet TV.
- Manuel søgning pr. frekvens.

Da TVet nu viser min kanalpakke, tror jeg ikke jeg gider gøre noget ved problemet med dansk søgning og firmwareupgrade lige nu.
Af ozong
Har selv lige købt dette tv til vores børn og kan heller ikke opdatere softwaren.

Har skrevet til Samsung men har ikke fået noget svar fra dem :((

Er det lykkedes for nogen af jer at opdatere softwaren via USB?
Af SamsungTech
I skal installere begge firmwares der er beskrevet på siden. 1 ad gangen.
Start med 1023.0 og derefter 2005.4.
Den kan sikkert ikke finde ud af at opdatere med en samme firmware der i forvejen er opdateret. Så tjek det først.

Ikke alle USB kan benyttes. Men de fleste.
Af ozong
Dejligt at høre, min siger den har en version fra 9/3/10 så den nye fra december bør være ny.

Prøver lige en anden USB stik.

P.s. Tak for info =)
Af ozong
hmmm

Nu har jeg prøvet en ny USB men den vil heller ikke opgradere softwaren =(

Har forsøgt at udpakke exe filen direkte til USB, herved kommer filerne i to undermapper. Det virker ikke.

Har forsøgt at tage filerne ud af undermapperne og lagt dem i roden af USB, det virker heller ikke.

Har slutteligt prøvet at tage exe filen og lagt på pennen det virker heller ikke.

Hvad kan der mon være galt???
Af Mr. Green
Jeg vil lige spørge nu da diskusionen er igang omkring firmware. Jeg har lagt mærke til at samsung sender en ny opdatering ud hver måned sådan cirka.. Hvertfald til mit tv...

Er det nødvendigt at opdatere?? Gør opdatering en meget stor forskel? Nu har jeg opdateret et par gange med nu tænker jeg om det virkelig er nødvendigt da jeg ikke rigtig kan se forskel?