Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af josas
Hej Flatpanels,

Jeg har læst mig til, at HDMI 1.4 efter sigende skal kunne klare (inter)net frem og tilbage?

Det slog mig derfor, om følgende er muligt:

Forbinde en ps3 (slim) til netværket (trådløst), og få panasonic G20 på nettet via hdmi 1.4 fra ps3 til g20?

Håber ovenstående gir' mening. På den måde kan man vel spare usb-dongle?

Tak! :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
HDMI 1.4 understøtter internet, men jeg har dog ikke set så mange enheder udnytte muligheden. Mht. PS3 er jeg dog 99 % sikker på, at det ikke kan lade sig gøre, simpelthen fordi PS3 ikke har en "ægte" HDMI 1.4 udgang.
Af josas
Ok, det troede jeg faktisk at slim havde :(

Men vil det sige at jeg bare kan bestille det billigste 1.3 kabel?
Af HrLaursen
Hej!

Et test har vist, at du ved længder under 5-10m ikke får et bedre billede, om du så giver 39kr eller 1500kr for et HDMI kabel. Jeg har selv kørt 3D igennem et "gammel" 1.2 eller 1.3 HDMI kabel, og det gik fint. Bare selve udgangen understøtter det.

-M
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til en PS3 kan det ikke svare sig at gå efter certificerede 1.4 kabler. PS3 er kun 3D kompatibel via dens nye firmware, som gør det muligt at "opgradere" HDMI-porten så den simulerer 1.4 understøttelse. Der er dog ikke ekstra ledere i selve HDMI-porten, som kan bruges til hhv. audio return eller ethernet, så desværre så vil det ikke være muligt at tilføje disse features, selvom PS3'en kan genkendes som en 1.4 enhed af eks. dit TV.