Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Er forholdsvis ny herinde. Efter mange overvejelser har jeg kommet frem til valget mellem disse to skærme. TV LG 47LX950N eller Samsung 47C8705.Kunne godt tænke mig jeres umiddelbare vurderinger.

Valget har tidligere været mellem Panasonic VT20 og Samsung PS7705 men jeg har en meget lys stue tænker jeg at LED er bedre end Plasma.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg kan se, at du vælger 4 Tv, der alle klarer 3D. Er det fordi 3D er et kriterium for dit valg eller er det bare tilfældet fordi du kigger på skærme i den prisklasse?

Min holdning er, at hvis du vil noget med 3D, så sats på plasma-modellerne. Der er ret stor forskel på hvor godt 3D gengives, og jeg tror ikke du vil blive tilfreds med 3D-gengivelsen på de to førstnævnte modeller.

Jeg synes nu også godt, at både VT20 og C7705 gør sig pænt i lyse stuer. Begge sender ngoet mere lys ud af panelet end typiske plasma-skærme.
Af Ole K
Tak for det hurtige svar.

3D er ikke det primære for mit valg men har tv´et 3D og prisniveauet er det samme vil jeg foretrække ét med 3D, da jeg forventer at have Tv'et i mange år fremover.

Har set LG 47LX850N hvilket, jeg blev meget imponeret over. Jeg kan se at for ca. 1000 kroner mere kan jeg få 3D med i købet.

Må dog sige at begge Samsung modeller + LG'et har et flottere panel (hvilket min kæreste vil sætte pris på) med ikke et så flot billede som VT20.

Ole
Af Ole K
Vedr:LG 47LX950N

Hej igen.

Måske er det taget ud af en sammenhæng men jeg kan læse at en anden bruger udtaler at LG ikke har færdigoptimeret deres 3D håndtering i softwaren på denne model.

Er der nogen indikationer på at dette crosstalk problem kan rettes helt eller delvist op i kommende firmware opdateringer?

Ole
Af lrev 1-2
Hej.

I og med at du skriver en "lys stue" ,mener jeg klart udelukker LG da den er smask-fyldt med reflektioner.Ærgerligt da jeg også selv er vild med designet på den,men jeg er også selv udstyret med 4 store vinduer i stuen...2 af dem sydvendte,så

Derfor ville JEG ikke vælge den,nok ej heller plasma-dog kunne man overveje VT20 da den klarer det o.k-den er bare så "grim" efter min vurdering.

mvh
Lrev
Af Mysen
Sansungs Plasma klarer det også fint i lys stue omend, der sikkert er et par Philips modeller og en enkelt LD750n fra LG, der gør det bedre.