Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Karl Dauv
Hvad er dette helt præcist??? Har søgt lidt rundt men kan ikke rigtigt finde noget og forstår ikke helt konceptet eller hvad det står for?

Er det rigtigt forstået hvis jeg tolker det som nogle internet funktioner som Youtube der bare er flyttet over på fjernsynet således at de kan bruges uden at have en computer sat til ved siden af og have et kabel trukket derfra??

/Karl Dauv
Af Mysen
Dlna betyder digital living network alliance, hvilket oversat betyder, at du kan få fat i din router og dermed også dit hjemmenetværk og din internet forbindelse. Det kræver dog en trådløs dongle eller et kabel. Desuden kan du streame filer fra de andre enheder, der er koblet til netværket såsom computer eller NAS, men det er meget forskelligt fra producent til producent hvor mange og hvilke filer, der understøttes.

Internet på dit fjernsyn er ikke Chrome, firefox, explorer eller lignende. Det er igen forskelligt, hvad tv'et kan, men du kan altså ikke søge og den slags. Youtube, facebook og nogle få andre ting er muligt. Tror at der på nogle modeller er en filmudlejningsting, som jo er meget smart.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Jeg tror der er lidt forvirring, Mysen svarer omkring dnla, overskriften siger dlan.
Det sidste er et adapter, der tilsluttes elnettet hjemme, på denne måde kan der nu trækkes internet i elinstallationen.
Af Mysen
Ja, men jeg tror det er en skrivefejl, at der ikke står dlna ifht. at han nævner Youtube på tv, som et eksempel på hans forvirring. Men jeg kan da tage fejl.