Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ialocin
Hej allesammen.
Jeg har 10.000 kr. tilrådighed til et nyt tv, men det ville ikke gøre mig noget hvis det holdte sig omkring de 7500, men pyt med det.
Jeg vægter næsten 100% på billedkvaliteten, og skal hovedsageligt bruge tv'et til at se sport og film på.
Jeg var nede i min lokale radio/tv forhandler for at kigge, og jeg var egentlig ret interesseret i panasonic g20, men lige ved siden af stod samsung ue40c6005, hvilket så meget skarpere ud, end g20'eren. Og ekspedienten gav mig endda ret.
Men hvad ville være det bedste tv?
Jeg sidder ca. 3,5-4 meter fra skærmen, i et lidt mørkt værelse, hvor der ikke er den store belysning udefra.
Can you help me? :)
Af Mysen
synes du skal have 46-50" mindst. 40" er for lidt til den afstand.

Billedet på et Samsung LCD vil meget tit føles skarpere på den standardindstilling, du ser i butikkerne. Hvis du vil have et korrekt billede slår man som regel den kunstige skarphed fra, da den faktisk forringer billedet. I butikken er det til gengæld lavet sådan, så den kunne overbevise sådan en som dig, at den er bedre, men det er altså ikke sandt. Heller ikke selv om sælgeren giver dig ret.

50" med gode bevægelser er Plasma svær at komme udenom. Netop 50G20e er et godt bud i prisklassen, selv om den kan døje med lidt fosforslør. Andre bud kunne være LG's PK950n eller PK760n i 50". Er du mere til LCD er LG's 47LD750n et bud.

c6005 er et udmærket tv, men det kommer ikke op på niveau med G20 i din egen stue. Hvis du alligevel er faldet for den, så tag 46" for din egen skyld. ;)
Af Klopf
Tror Mysen har helt ret.
Men pudsigt alligevel. Jeg var i 3 forretninger i går, og i alle 3 forretninger (2*Fono og 1*El-Giganten) lagde jeg specielt mærke til C6005 med et billede der var bedre end de fleste andre. Og det var ikke engang det LED jeg kiggede efter. Jeg kiggede efter C7705, men C6005 så bare bedre ud.
Af Mysen
Det kan skyldes flere ting. Paneler, indstillinger, signal i butikken. Jeg har set c6705 og c7705 lige over/under hinanden, og der var en desideret ringe sort på 6705. Jeg kan se i test, at det ikke er tilfældet, men det viser bare igen, at man skal passe på med, at man ikke stoler blindt på sælger/det man ser.

Tror da absolut c6005 er et fint bud, men den kunstige skarphed vil irritere voldsomt, ligeså snart der kommer lidt bevægende billeder. Der er et "blødere" billede på en Plasma. Det giver et behageligt billede ved SD, men går man går tæt på, kan det virke uskarpt. Man skal bare huske, at så tæt skal man jo ikke sidde foran skærmen alligevel.
Af Ialocin
Okay, så hvad ville det bedste tv være for mig at vælge?
G20?
Af lrev 1-2
Ialocin skrev:Okay, så hvad ville det bedste tv være for mig at vælge?
G20?
Hej.
Det bedste for dig er naturligvis det som DU synes bedst om....og ikke alle dem som har et plasma selv.Når det er sagt,så skal det siges at jeg selv har plasma(Pioneer)-og er stadig mest til det-selvom jeg er begyndt at "vakle" en smule på det sidste!!.

Til prisen du nævner ville jeg nok selv vælge et Panasonic udelukkende ud fra ren billedkvalitet....hvis du dan kan holde det kiksede design ud(smag er som bekendt forskellig....heldigvis)

mvh
lrev