Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gundsø
Hej allesammen

Jeg var indtil i eftermiddag en forholdsvis tilfreds ejer af et 4 år gammelt Fujitsu/Siemens plasma tv. Jeg kan ikke huske modelkoden, men det blev købt i Computercity og det har en meget karakteristisk aluminiumsramme.

Men i dag kom der et 'klonk' fra skidtet, hvorefter billedet forsvandt. Der var stadig lyd, der dog forsvandt, da jeg prøvede at slukke/tænde for tv'et igen.

Jeg kan stadig tænde og slukke for det, men der kommer aldrig billede og lyd.

Er der nogle teknisk kyndige der kan svare på, om det er panelet der er stået af, eller det muligvis bare er en sikring eller noget, der er gået.

Det vejer nok ca 40kg, så jeg kan ikke bare lige tage det under armen og bære det ned til et radio/tv værksted.

På forhånd tak

Karsten
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det kan være panelet, men også noget af elektronikken bag. Umiddelbart vil min tanke dog være, at det ikke kan betale sig at reparere det, når man kigger på hvad du kan få et nyt Tv til i dag.
Af BrianH
Se det som en god undskyldning for at kunne købe et funklende nyt tv :)
Af Gundsø
Hejsa..

Ja, det var også det jeg tænkte.. Så da jeg lige var i Føtex i dag, tog jeg en Sony NX500 med hjem. Efter at jeg selvfølgelig havde sikret mig fuld returret.

Nu har jeg kun lige sat det op, men jeg tænker allerede, at jeg er vant til plasma, så der er noget 'forkert' over lcd. Men hver sin smag!

Så jeg levere Sony'en tilbage i morgen, og henter en Panasonic G20 i Elgiganten. Så må vi se om det kan leve op til de flotte anmeldelser, det får her på siden.

Tak for svar.

Karsten
Af Gundsø
Jeg bor på sjælland... Men hvis du ved noget der kan redde mit tv, så syntes jeg at du skulle fortælle det istedet...!
Af martin_bn
Jamen altså det er jo svært at sige om det er strøm forsyningen eller panelet, jeg er selv radio tv tekniker. Så det kunne jo være jeg kunne få liv i den gamle :)
Men det er vist ikke bøvlet vær når du bor langt væk fra mig.
Af AD
Hvis det er i kbhområdet du bor kunne du prøve ham her, det er efter min mening nogle seriøst konkurencedygtige priser http://www.lcdeksperten.dk/
Det firma jeg arb. for er lige begyndt at bruge ham, og jeg kunne bestemt også finde på det selv, når/hvis det bliver nødvendigt.
Af Gundsø
Super..

Tak for det AD, det vil jeg da lige prøve..

Mvh

Karsten