Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasD
Hej flat forum.

Faldt over Panasonic VT20 3DTV, idag i fona,
da jeg kiggede på samsung c7705,
og må sige at selv om den kun har standart fabriks indstillinger så den fantaktisk ud. (VT20)

Faldt for det med det samme, men der også en model uden 3D,
og vil gerne vide om det har nogen betydning ?
eller om de stadig er stort set ens bare undtaget den enkle detalje.

Har også hørt at den faldmer i sort, at det bliver dårliger med tiden,
er det noget væsligt ? eller er det noget som sker over lang tid så man ikke ligger mærke til det, eller på kort tid så det er markant ?

Da det også er Plasma, hvordan er burn in så på det ?
ham i fona sagde det skete sjældent, men sælger siger jo gerne alt for at sælge.

Hilsen Thomas
Af THM
den har vist også en god normal profil. så den også i fona og syntes også den stod rigtig flot.
det med at sort bliver dårligere er så vidt jeg ved ikke væsentligt. panasonic havde nogle problemer med det på de amerikanske modeller sidste år, det kan være det er det du hørt, men det problem skulle efter sigende være løst...

V20 som er modellen under uden 3d, er ikke det samme tv uden bare uden 3d.
Af Jackinvestor
Jeg har nu anvendt mit vt20 50" i 300 timer og jeg har ikke bemærket det fjerneste retention og selvfølgelig heller ej burn- in.

Jeg har læst et sted om nogen som havde langtidstestet sortniveauet på vt20. Det mistede sortniveau særligt i starten, men selv efter langtidsbrug var sortniveauet bedre end på andre plasmaskærme. Sortniveauet skulle også stabiliseres over tid. Om andre plasmaskærme fra andre producenter også mister sortniveau blev ikke testet.

Vt20 anvender en ny type fospher, som ingen andre skærme anvender, så skærmen er mere velegnet til 3D og samtidigt giver et bedre billede i 2D.