Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, har anskaffet mig en Denon DVD-1800BD, som jeg har tilsluttet til min Onkyo 906 med et HDMI kabel, men jeg kan ikke få HD lyd ud i højttalerne, forstærkeren går ikke ind og vælger HD lyd når jeg afspiller Blu-ray, min gamle DVD maskine som var tilsluttet via coax kabel var der ikke nogen problemer med der fandt recieveren selv digital 5.1 og der kom lys i displayet hvilke højttalere der var i brug, er der nogen der kan hjælpe med indstillingen af Blu-Ray og Reciever??

Mvh. Bonito
Brugeravatar
Af MigSelv
Der er 2 muligheder, alt efter indstillingsmuligheder. Du skal definere lydinput i receiver, her vælges det hdmi input du har sat kablet i ( input nr. )
Du skal muligvis også definere lyd ud, i din bluray indstillingsmenu.
Af bonito
Ja, jeg har været menuerne igennem flere gange, både i Blu-ray afspiller og Reciever, og hvad sker der så, pludselig står reciveren og har fundet HD lyd, og der er bare smæk for skillingen, kan det tænkes at reciveren ikke har kunnet finde HDMI kablet?
Af chrfog
det er fordi elektronik bliver bygget med en lille nisse inden i. denne nisse synes nogen gange, at det er pisse skægt at drille ejeren. hvorfor ved jeg ikke.
Af Kratz
Der sker ofte det, at Blu-Ray indspilninger - af uransaglige årsager - per default vælger standard lydformatet snarere end HD lydformatet.
Har aldrig forstået hvorfor det er sådan, men man skal ofte aktivt ind og vælge HD formatet på den enkelte disk.