Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af X-Pender
Hej alle.

Jeg har solgt min stationære computer, og har således kun min macbook pro nu.
Jeg kunne derfor godt tænke mig en større skærm, til når jeg sidder hjemme.

Jeg spiller lidt wow, og starcraft 2, ellers sidder jeg og laver skolearbejde (læser datalogi og kemi), browser internettet osv.

Jeg er lidt i tvivl om, om jeg skal vælge en gamerskærm, eller en amatør grafikerskærm?

Jeg vil gerne ha noget omkring 22-24".

Håber i har nogle forslag

/X-Pender
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I 22" størrelsen er Dell 2209WA eller U2311 oplagte bud, hvor du får både de gode egenskaber fra grafikerpanelerne og en OK responstid. Hvis du køber hos eks. DustinHome, så er prisen noget mere venlig.
Af SEOMaster
yakken skrev:I 22" størrelsen er Dell 2209WA eller U2311 oplagte bud, hvor du får både de gode egenskaber fra grafikerpanelerne og en OK responstid. Hvis du køber hos eks. DustinHome, så er prisen noget mere venlig.
De skærme er da ikke kompatible til hans MacBook Pro?
Af donoester
freak_2009 skrev:De skærme er da ikke kompatible til hans MacBook Pro?
Før unibody MBP: Direkte kompatibel (med en miniDVI->DVI adaptor)
Unibody MBP: Køb et MiniDisplayPort->DVI kabel (rimelige billige).

Det er først hvis man vil konvertere DVI->MiniDisplayPort det bliver pebret og mindre sjovt :)

Gad vide hvad det endelig valg faldt på...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, problemet er ikke at få noget sat til en Mac, men derimod at få Apples skærme sat til en PC. Displayport er kompatibel med både DVI og HDMI, hvorimod det omvendte ikke er tilfældet. Der skal således blot en simpel adapter til at køre fra Mac'ens DisplayPort til DVI/HDMI, men hvis du vil den anden vej, så er det en løsning der kræver en digital omformer, der skal have separat strøm og som koster på den forkerte side af 500 kr.