01 nov 2010, 22:00
Hej flatpanels eksperter!
Jeg står overfor at købe min første fladskærm.
Ja du læste rigtigt. Min første. I 2010.
SÅ the forbidden fruit must be tasted! og det er mildest talt på høje tid.
Men det betyder også at det skal være den helt rigtige skærm og at den skal holde i mange år.
Jeg troede længe at det skulle være en G20'er, men nu er jeg ikke længere så sikker.
Prioriteter:
Billedkvalitet er det vigtigste.
Dernæst kommer design. Den må gerne være lidt "let" at se på.
Funktionalitet - slet ikke vigtigt. DNLA naturligvis, men skærmen skal sættes til en HTPC der skal
afspille alt medieindhold, film, hertil kommer PS3, og muligvis PC spil. OG den kommer helt sikkert til at blive brugt til en del internet surf, faktisk ret meget tror jeg.
Størrelse: 42" til 46"
Prisklasse op til 9500,-
Mine overvejelser:
G20 er billig, og har god billedkvalitet. MEN jeg frygter to ting:
1.burn in - idet jeg har tænkt mig at bruge
den som computerskærm med ikoner der brænder fast? eller browservinduer ditto. etc.
2. Strømforbrug: Jeg har ikke brug for en computerskærm der bruger 160W.
Jeg synes godt om LCD skærmenes tynde profil, men synes deres billede kan se for kunstigt og koldt ud.
Holder meget af en god film som den ser ud i bio.
TV kigning gør jeg ikke så meget i.
Jeg har kigget på Sharpskærmen som anbefales herinde, men kan ikke spise designet. Synes ikke der bliver
anbefalet så mange skærme herinde i 42"til 46" der er til at betale (ud over G20)
Ville gerne købe Samsung PS50C685 - men jeg kan ikke bruge en 50" skærm til noget. Hvorfor h.. laver de ikke en version i 42" eller 46"?
Er der nogle modeller på vej man kan vente på eller er det først til foråret at der kommer nyt?
På forhånd tak for alle svar
Jeg står overfor at købe min første fladskærm.
Ja du læste rigtigt. Min første. I 2010.
SÅ the forbidden fruit must be tasted! og det er mildest talt på høje tid.
Men det betyder også at det skal være den helt rigtige skærm og at den skal holde i mange år.
Jeg troede længe at det skulle være en G20'er, men nu er jeg ikke længere så sikker.
Prioriteter:
Billedkvalitet er det vigtigste.
Dernæst kommer design. Den må gerne være lidt "let" at se på.
Funktionalitet - slet ikke vigtigt. DNLA naturligvis, men skærmen skal sættes til en HTPC der skal
afspille alt medieindhold, film, hertil kommer PS3, og muligvis PC spil. OG den kommer helt sikkert til at blive brugt til en del internet surf, faktisk ret meget tror jeg.
Størrelse: 42" til 46"
Prisklasse op til 9500,-
Mine overvejelser:
G20 er billig, og har god billedkvalitet. MEN jeg frygter to ting:
1.burn in - idet jeg har tænkt mig at bruge
den som computerskærm med ikoner der brænder fast? eller browservinduer ditto. etc.
2. Strømforbrug: Jeg har ikke brug for en computerskærm der bruger 160W.
Jeg synes godt om LCD skærmenes tynde profil, men synes deres billede kan se for kunstigt og koldt ud.
Holder meget af en god film som den ser ud i bio.
TV kigning gør jeg ikke så meget i.
Jeg har kigget på Sharpskærmen som anbefales herinde, men kan ikke spise designet. Synes ikke der bliver
anbefalet så mange skærme herinde i 42"til 46" der er til at betale (ud over G20)
Ville gerne købe Samsung PS50C685 - men jeg kan ikke bruge en 50" skærm til noget. Hvorfor h.. laver de ikke en version i 42" eller 46"?
Er der nogle modeller på vej man kan vente på eller er det først til foråret at der kommer nyt?
På forhånd tak for alle svar