Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jacobhs
Hej

Er helt ny på siden, og det er en fremragende side. Masser af gode og relevante oplysninger...

Jeg står og vil ud og købe en fladskærm til min computer, og det er første gang jeg skal have mig en fladskærm. Har brugt meget tid på at læse om mange forskellige skærme (og på at læse på denne side), og bliver nærmest mere og mere forvirret om hvilken skærm jeg bør vælge.

Jeg Bruger min computer til at surfe på internettet, spiller rigtig meget poker over internettet. Bruger den også til at skrive en hel del da jeg er studerende, så skærmen må gerne være til at holde ud og sidde foran i lang tid.
Jeg spiller nærmest aldrig på min computer, i hvert fald ikke spil som er grafisk krævende. Spiller som sagt meget poker, men også fx manager-spil, men disse to slags spil er jo meget lidt krævende :-) De andre slags spil spilles på min ps2, så det klarer mit fjernsyn.
Jeg ser heller aldrig film på computeren, så dette behøver den heller ikke at være verdensmester til.

Skærm-størrelsen: tja, 17 eller 19 tommer... Det er ikke så vigtigt at den er 19 tommer, så 17 er fint nok

Jeg havde tænkt mig at bruge 2-4000kr....

Ved nok det er et stort spørgsmål, men hvilke skærme bør jeg kigge på?
Nogle konkrete forslag til hvilken skærm jeg måske bør vælge?

Er meget i tvivl så vil meget gerne have hjælp

Venlig hilsen Jacob
Af dknia
Med den profil du tegner af dig selv er jeg rimeligt sikker på at du vil have glæde af en skærm med pivot-funktion.

Dels giver det en 'rigtig' A4 side at skrive på (og læse fra), dels skal du scrolle en mindre på web tekstsider f.eks. fora som dette.

Ellers vil jeg da anbefale dig at overveje 19" størrelse. Det er IMHO en rarere størrelse at arbejde med - særligt ved mange timer foran skærmen. En kandidat er den udmærkede Link: 193P+ (tag den i sort).

Sørg under alle omstændigheder for at din skærm har både VGA og DVI indgang.