Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hej forum

jeg har købt en TX-P42G20E skærm (hifi-klubben) og har testet for pixelsfejl med recorders test images. Den viser hvid, sort, grøn, rød og blå skærmbillede.

På den hvide baggrund kan man ane en grønlig pixel plet, og ved den blå kan man tydelig se en sort død pixel.

Der er intet ved grøn eller rød billede, hvilket nok skyldes, at den blå farve er defekt ved pixelen?!?

Hvordan skal jeg forholde mig til det? Andre som har erfaring med dette?

/martin
Senest rettet af maskus 04 nov 2010, 18:55, rettet i alt 1 gang.
Af Johan (LG rocks)
Jeg ville tage ned i Hifiklubben A.S.A.P. og få et nyt - no doubt
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis de ikke vil ombytte dem pga. en enkelt pixelfejl, så ville jeg nu ikke græde snot over det. På en 42" skærm skal du temmelig tæt på skærmen før du kan se den alligevel. Så længe det er en stationær død pixel og ikke en der blinker, så ville jeg ikke bekymre mig ret meget.
Brugeravatar
Af MigSelv
Panasonic Nordic har vel 0 pixelfejl garanti.
Af maskus
MigSelv skrev:Panasonic Nordic har vel 0 pixelfejl garanti.
Ja ok, det fik jeg også at vide hos Panasonic, forinden købet.
Af EE
Jeg fik en rød lysende pixel på mit G20 42" efter ca. en uge. Selvom man ikke kunne se den fra se afstand så generede den mig alligevel (jeg vidste jo at den var der :) ). Heldigvis gik den væk af sig selv efter ca. en uge eller lignende :D. Jeg har ikke siden haft den røde pixelfejl og det er nu over en måned siden den gik væk, så jeg satser på at den er gone for good. Så måske du er heldig at det går væk af sig selv.
Af maskus
EE skrev:Jeg fik en rød lysende pixel på mit G20 42" efter ca. en uge. Selvom man ikke kunne se den fra se afstand så generede den mig alligevel (jeg vidste jo at den var der :) ). Heldigvis gik den væk af sig selv efter ca. en uge eller lignende :D. Jeg har ikke siden haft den røde pixelfejl og det er nu over en måned siden den gik væk, så jeg satser på at den er gone for good. Så måske du er heldig at det går væk af sig selv.
Tjaaa, måske :) men modsat din med "hjerteflimmer", så virker min mu meget sort/død! :)
Af maskus
MigSelv skrev:Panasonic Nordic har vel 0 pixelfejl garanti.
Jeg talte med panasonic i dag, og de henviste "100%" til forhandleren og ville ikke udtale sig om andet end, at det var forhandleren, man talte med...
Af maskus
Som opdatering til dette indlæg er der sket følgende:

Tv'et blev afleveret til Hifiklubben (HK) i Mandags. HK så og erkendte pixelfejlen og ville forhøre sig hos Panasonic. I mellemtiden forberedte jeg den helt store sokrates-forsvarstale omkring evt. begrundelser.

I dag, torsdag, ringede HK og oplyste, at skærmens pixelfejl var en død én af slagsen (vidste jeg så godt) og indenfor det som Panasonic accepterede som fejl på deres paneler. Og da det kun var den blå farve, der var problemet, og 1 stk, så ville de Panasonic ikke gøre noget.

Men her skete der noget for jeg blev oplyst af HK, at jeg kunne ombytte tv'et, hvilket selvfølgelig ville give dem noget bøvl eller få et afslag i prisen. Jeg spurgte aldrig om udbetaling for det, var ikke det jeg ønskede.

Hvorfor nu det? Det er jo en mega service fra deres side. :

HK tilbyder ikke 2 års reklamationsret; men 2 års fuld garanti (som medlem 2½ år)

Dvs. butikken yder garanti udover de gældende regler i købeloven, som de fleste netbutikker yder. Det er en stor fordel, for når man læser HK garantiordning pkt. 2, står der, at garantien omfatter ...fabrikationsfejl...

kilde: http://www.hifiklubben.dk/information/p ... r/garanti/

Det må man sige er en god sikring mht. pixelfejl.

Personlig er jeg mega tilfreds med G20'erens billedekvalitet, hvor man til en god pris får godt billede, der dækker mine behov, men jeg kunne godt tænke mig en 50".

HK tilbød ombytning til 50" mod en mindre merpris, end man normalt skulle give.

Det er sgu en super ok løsning, og derfor poster jeg her, så det kan komme andre til gode.

/hilsen Martin
Af trykkertor
En god grund til at handle hos HiFi-klubben der ja.
Og jeg deler samme erfaring som dig.
De får gange jeg har haft reklamation med HiFi-klubben, har de behandlet det som en ren garanti, og altid løst problemet til min tilfredsstillelse.