Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hajfu
Hej

Jeg har lavet en auto installation af programmer på min fladskærm.
Jeg får tre faner: kabel dtv, kabel radio og kabeltv.

Den finder så 190 kanaler på dtv hvor 40 af dem er til at se. det samme i kabeltv men der finder den kun 40 af ringere kvalitet.
Jeg oprettede så favorit mapper af DTV og havde alt organiseret fint.

Efter 5 dage har den nu slettet alle kanaler bortset fra dem i kabeltv der er virkelig ringe og den kan nu kun finde de dårlige kanaler med masser af "sne" på billedet.

Hvad skal jeg gøre for at få mine kabel DTV kanaler tilbage.??
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis du kun kan se kanaler med "sne", modtager du kun de analoge kanaler lige nu.

Finder den de digitale kanaler ved en ny kanalsøgning?

Er du muligvis kommet til at indstille skærmen i butiks-tilstand? I så fald glemmer den opsætningen, når man slukker for Tv'et.
Af Hajfu
Rasmus Larsen skrev:Hvis du kun kan se kanaler med "sne", modtager du kun de analoge kanaler lige nu.

Finder den de digitale kanaler ved en ny kanalsøgning?

Er du muligvis kommet til at indstille skærmen i butiks-tilstand? I så fald glemmer den opsætningen, når man slukker for Tv'et.
Jeg har lige kørt en til installation, jeg har skiftet til privat fra butiksdemo.
Man kan vælge at køre kabeltv eller antenne installation, på begge starter den bare med at finde kabeltv kanaler som jeg ikke vil have, vil have de digitale som er meget bedre kvalitet.

Aner ikke hvad jeg skal gøre.
Alt var perfekt, men så sletter den bare. :(
Af Hajfu
Nu viser den de fleste kanaler fint, undtagen dr K og dr1 og dr rammenstang eller hvad de ellers hedder, i virkelig dårlig kval, også tv2. tv3 og 3plus er fine.

Hvorfor vil den ikke vise mine dtv kaneler igen.
Er der nogen af jer der har haft det her problem.?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har nok ikke deaktiveret den feature der hedder "søg automatisk efter opdateringer". Nu skriver du meget lidt om hvad det er for et TV du bøvler med, så du må nok selv grave din manual frem og finde ud af hvor i menuerne du finder denne option.
Af Hajfu
yakken skrev:Du har nok ikke deaktiveret den feature der hedder "søg automatisk efter opdateringer". Nu skriver du meget lidt om hvad det er for et TV du bøvler med, så du må nok selv grave din manual frem og finde ud af hvor i menuerne du finder denne option.
Ja, så slår jeg det lige fra...den ahr installeret alt som var på før..nu endda uden kanaler som jeg ikke kan se hvilket var 140 stykker så det er meget godt.
Har set den opdateringsfunktion et sted..slukker den lige så..
Mange tak rasmus og yakken
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
For at uddybe hvad funktionen gør, så søges der efter både programopdateringer/firmware, men samtidigt søges der også efter nye kanaler, hvilket betyder at hele kanallisten opdateres. Dette har givet en del bøvl hos andre, hvor der blev flyttet rundt på kanaler ved hver genstart.

Du bør ikke søge på analoge kanaler, da de digitale vil give en markant bedre billedkvalitet.
Af Hajfu
yakken skrev:For at uddybe hvad funktionen gør, så søges der efter både programopdateringer/firmware, men samtidigt søges der også efter nye kanaler, hvilket betyder at hele kanallisten opdateres. Dette har givet en del bøvl hos andre, hvor der blev flyttet rundt på kanaler ved hver genstart.

Du bør ikke søge på analoge kanaler, da de digitale vil give en markant bedre billedkvalitet.
Nu har jeg slået det fra og organiseret mine programmer i favoritmapper. Håber ikke det sker igen, det burde ikke nu når jeg har slået det fra, men tak for vejledningen og på gensyn.
Ha en go dag