Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af caspersen
Hejsa

1) Jeg leder efter nogle anbefalede calibrations settings til dette TV, indtil der kommer en test af det på Flatpanel, nogen der har nogle gode input?

2) Widgets skulle være supporteret. men har endnu ikke kunnet finde nogle? TV2 nyheder RSS feed etc...

Kan ikke sige så meget om det da jeg først fik det i kassen igår...

[img]http://download.p4c.philips.com/files/4 ... 2_rtf_.jpg[/img]

Kan dog anbefale det nye Multibracket kun 3 cm tykt
med vippe og træk ud funktion (Meget bedre end Vogels nye Slim 315 som kun må bruges til et LCD der er 4cm tykt).
http://www.multibrackets.com/4036.shtml

[img]http://www.multibrackets.com/minipix/4036cb.jpg[/img]
[img]http://www.multibrackets.com/minipix/4036db.jpg[/img]
Senest rettet af caspersen 22 okt 2010, 13:00, rettet i alt 3 gange.
Af Boye
Se tråd under 3D "Phillips 9705 problem". Mvh
Af siccio
Hej tillykke med dit nye tv.
Og glæder mig til at høre om det.
Iøvrigt er du vel opmærksom på foden der følger med til tv'et også er et vægbeslag ikke?
Ved dog ikke hvor godt det er iforhold til det du linker til.
Af caspersen
Hovsa... Så er jeg jo glad for at jeg valgte et 46" de lader ikke til at have hyle toner....

Nå men udfra dit tip fandt jeg dette som "Boye" har skrevet:
contrast: 55
brightness: 50
color: 50
sharpness: 3
tint: normal
perfect natual motion: minimum
400hz: on
super resolution: on
dynamic backlight: best
gamma: +1
alt andet: off
Som skal prøves når jeg kommer hjem!

Samt hvorfor Widgets ikke virker kilde:"Boye"
Widgets virker iht Support ikke da TV selskaberne ikke vil være med til at bære omkostningerne.
Øv...det var der ikke nogen der sagde da jeg købte det...
Senest rettet af caspersen 22 okt 2010, 12:48, rettet i alt 4 gange.
Af caspersen
siccio skrev:Hej tillykke med dit nye tv.
Og glæder mig til at høre om det.
Iøvrigt er du vel opmærksom på foden der følger med til tv'et også er et vægbeslag ikke?
Ved dog ikke hvor godt det er iforhold til det du linker til.
Jotak skal du ha´
Hvis du bruger foden som vægbeslag kommer det til at hænge meget langt ude fra væggen, man skal virkelig synes at foden er pæn for at bruge den på væggen :)
Med det viste beslag kommer den meget tæt på væggen.

Også lidt sjovt at Philips selv aldrig har vist et billedet af hvordan foden ser ud på væggen ;)
Eller har brugt den på deres stand når der holdes electro messe.

Hov en anden observation synes der er stor forskel på AmbiLight på fod og på væg, da afstanden er mindre synes jeg selv at det virker meget bedre på væggen, rammen flyder mere ud i lyset. (Husk at sætte det rigtigt under options i Menuen på skærmen så det bliver vist rigtigt.)
Brugeravatar
Af kwc
Godt initiativ med en tråd til 46pfl9705 - det fortjener det.

Som nævnt andetsteds så er jeg fortsat fuldt ud tilfreds med tv'et. Er specielt tilfreds med det virkelig "skarpe billed" (intet "slør") - også i forbindelse med sport (fodbold og nfl).

Jeg håber ligesom dig at Rasmus får tv'et ind til test - og det ville være helt perfekt samtidigt at få testet 3D på tv'et der virker til at have tæt på perfekt sort.

Tak for link til væg-ophæg - super features! Hvordan var det at monterer på tv'et - er der perfekt match til de 4 huller på bagsiden af tv'et ?

Jeg kigger lidt efter BluRay afspiller - så der kan ses film i FullHD (er jo ikke muligt via YouSee kabel tv). Hører derfor meget gerne om dine/jeres erfaringer vedr. BluRay.
Af caspersen
kwc skrev:Godt initiativ med en tråd til 46pfl9705 - det fortjener det.
Jo tak det synes jeg også!
kwc skrev:Som nævnt andetsteds så er jeg fortsat fuldt ud tilfreds med tv'et. Er specielt tilfreds med det virkelig "skarpe billed" (intet "slør") - også i forbindelse med sport (fodbold og nfl).
Jeg har lige opdaget en høj hyletone efter nogle dages brug men kun hvis jeg vælger profil "Biograf" eller "Livagtig" som blæser lys og kontrast niveau sindsygt højt op. Har meldt det til Philips support så må vi se hvad de siger.

Jeg håber ligesom dig at Rasmus får tv'et ind til test - og det ville være helt perfekt samtidigt at få testet 3D på tv'et der virker til at have tæt på perfekt sort.
kwc skrev: Tak for link til væg-ophæg - super features! Hvordan var det at monterer på tv'et - er der perfekt match til de 4 huller på bagsiden af tv'et ?
Ja bare husk at montere de 4 viste skiver imellem TV og Beslag det gør lige præcis at "Bas højtaler plastic går fri og kan hænge så tæt på væggen.
Genialt at det har 3 fjedre som kompenserer for vægt når du skal tippe fjernsynet (Philips er relativt let så du skal fjerne de 2 fjedre)

Men ja det passer perfekt og er det bedste beslag jeg nogensinde har købt (Og jeg har købt mange dyre Vogel !) det her er virkelig kram og de 3 cm er perfekt til Ambielight på væggen!
kwc skrev: Jeg kigger lidt efter BluRay afspiller - så der kan ses film i FullHD (er jo ikke muligt via YouSee kabel tv). Hører derfor meget gerne om dine/jeres erfaringer vedr. BluRay.
Jeg overvejer at købe en Popbox som skulle kunne afspille BD iso filer direkte fra din NAS så slut med at skulle skifte BD skiver...Boxee Box kommer også snart men ikke sikker på at den kan afspille BD
Brugeravatar
Af kwc
Jeg har ikke oplevet "hyletone" eller lignende. Men mega øv - håber Du får hurtig og kompetent hjælp!
Af caspersen
Jeg blev ret træt i øjene af de standard farve opsætninger der er på Philips skærmen.

Så prøvede for sjov den der blev lavet for 8000 serien (2010)

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1282638840
Efter kalibrering
Billedprofil: Custom
Contrast 53
Brightness: 50
Colour: 50
Sharpness: 0
Noise reduction Off
Tint Custom
Perfect natural motion Off
(400Hz) Clear LCD Off
Super resolution Off
Perfect contrast Off
Dynamic backlight Off
Gamma +1
MPEG artefact reduction Off
Colour enhancement Off
R Gain 114
G Gain 82
B Gain 61
Light Sensor On/Off
Synes faktisk at den er meget naturlig lidt mat men det kan man kompensere for...iiiih håber snart det kommer ind til test! så det bliver calibreret rigtigt :D