Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Nu har jeg haft mit nye PK950N i nogle måneder, og har i mit daglige brug af skærmen et par problemer som jeg vil høre om i har løsninger til eller oplever?

1.
Når jeg tager lyden ud fra tv'et via den optiske udgang, er lyden bagefter billedet. Værst på DR HD, men også tilstede ved øvrige digitale kanaler. Problemet er der ikke hvis jeg tager lyden analogt ud via scart stikket (denne løsning fylder en del bag skærmen, og 5.1 er ikke muligt).
Altså ser grunden ud til at være min forstærker!?
Men hvad kan jeg gøre ved det?
Tv'et har ikke mulighed for forsinkelse af billedet, hvad jeg kan se? Har i andre ikke problemet? Er det min ældre forstærker (Harman Kardon AVR230 med 5-6 år på bagen) der er langsommere end normalt?

2.
Når jeg ser DVD er det lige omvendt...her er billedet bagefter, grundet tvet's inputlag formoder jeg. Igen en ældre DVD afspiller, hvor jeg ikke kan forsinke lyden...(H/K DVD22 ligeledes med 5-6 år på bagen)
Kan nye DVD afspillere justere for dette?
Hvad gør i andre? Er det kun LG der har en så betydelig inputlag, at man tydeligt ser det i film?
Jeg bruger en expert indstilling med værdier her fra siden, og har forsøgt at slå alle filtre fra. (er der bestemte filtre der har afgørende betydning for inputlag?)

Håber på gode råd og løsninger, så jeg ikke nødvendigvis skal have mere nyt udstyr....(selv om det jo altid er dejligt :) )
Brugeravatar
Af MigSelv
Panasonic DMP-BDT300 Bluray har audiodelay.