Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af malke
Hey all,

Jeg har et LCD LED-TV hængende på væggen - det skal dog hænge ca 20-30cm længere henne af væggen, så jeg skal afmontere TV og derefter bore nye huller til ophænget.

Mit spørgsmål er om der er forsvarligt at stille TV'et på sengen? - mener at have læst at man ikke måtte ligge ens fladskærme ned?

Mange hilsner
Malik
Brugeravatar
Af MigSelv
malke skrev:Hey all,

Jeg har et LCD LED-TV hængende på væggen - det skal dog hænge ca 20-30cm længere henne af væggen, så jeg skal afmontere TV og derefter bore nye huller til ophænget.

Mit spørgsmål er om der er forsvarligt at stille TV'et på sengen? - mener at have læst at man ikke måtte ligge ens fladskærme ned?

Mange hilsner
Malik
Hej
Et lcd tv må godt ligge ned, plasma må også ligge ned, hvis det ikke er under transport. Et plasma kan ikke tåle rystelserne, når/hvis det ligger ned.
Af malke
Perfekt! :)

Tak for det hurtige svar ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Problemet er ikke så meget et spørgsmål om LCD vs. plasma, som det er et spørgsmål om hvad der er puttet i TV'et. Nyere LCD-TV har ofte også en glasfront, som vil være sårbar overfor de rystelser du påvirker den med under transport. Tænk på dit TV som en stor membran, som kan svinge vinkelret på skærmfladen. Hvis du lægger TV'et ned, så vil rystelser fra ujævnheder i vejen forplante sig i TV'et og hvis det ligger ned, så vil det få selve panelets lag til at svinge - og det er skidt hvis de er lavet af glas!
Af bent Soele
Håber det er iorden jeg lige låner tråden, men overskriften fik mig til at tænke på om en skærm kan holde til at blive monteret i loftet, syntes jeg har hørt noget om at det kan ødelægge dem, det er mange år siden jeg hørte det, men er der noget om det??
Brugeravatar
Af hans123
Det kommer an på størrelsen af skærmen.

Små klarer det sikkert fint.