Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lgie læst en anden tråd, hvor en bruger her på FP beskiver et burn in/retention problem på hans Panasonic s10 og jeg har nu lignende problem.

Jeg har haft et statisk billede af fifa fra ps3 stående i ca 2 timer og det har forsaget kraftig rentention. Men jeg undrer mig over at det er så kraftigt når jeg ikke tidligere har kunnet ane kanalloger som fra fx kanal 6, som også har været på i flere timer af gangen..

Er der nogen bud på hvorfor det netop er helt galt i denne sammenhæng? og er det bedste jeg kan gøre at lade fjernsynet køre på rulle funktion i mange timer? Det er en pis hamrende irriterende situation.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dit TV kører med forskellige indstillinger afhængigt af input. Har du husket at justere farver mv. til noget andet end den dynamiske profil når du bruger din konsol?

Brug TV'ets rullefunktion. Der er ikke ret meget andet du kan gøre hvis du aktivt vil forsøge at fjerne det.
Af akanhjo
Jeg bruger filmprofilen og brugerdefineret efter flatpanels indstillinger fra testen.
Tv'et har stået med ruller på natten over og gør det stadig, det er blevet bedre, men der er stadig en grim bjælke at se..
Af Mysen
Jeg har også lagt mærke til at retention er langt værre fra min Playstation, end fra mit tv signal. Jeg ved ikke om det er pga. 60hz fra PS3 vs 50hz fra Yousee, for der er da før nævnt forskel på disse signaler på et PSc7705. Da jeg opdaterede mit Uncharted 2, 4-500mb på 5-6 minutter, skulle rulleren køre i ca. 5 minutter for at få teksten væk.
til sammenligning tager det under 5 minutters almindelig tv kiggeri at få underteksterne fra en 2 timers film væk.
(De 2 signaler er ens indstillet efter Rasmus' indstiller bortset fra hvidbalanceindstillingen)

Tror bare man skal være ekstra forsigtig med at pause spil, som Akanjo nok også har lært på den hårde måde, desværre.
Af miko
PS3 er meget hård ved skærmen mht. retention. Det` også min erfaring.
Men er heldigvis ikke blevet hårdt ramt endnu. Kører "ruller" konsekvent efter at have spillet ps3. Specielt efter 3D-spil!
Af akanhjo
Ok så har jeg da erfaring fra andre at gå ud fra og kan onstatere at ps er en mean bitch.. Men efter alt så er der kun en meget svag bjælke at se på nuværende tidspunkt, og så skal man kigge meget godt efter for at få øje på den.
Af akanhjo
... jeg fik renset retention godt og grundigt væk så det var godt. Men kan nu se at jeg nærmest ikke kan spille fifa overhovedet før der opstår samme retention problem som før... øv!