Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Er lige ved at hjælpe min bror med nyt tv. Jeg er kommet frem til at de 3 modeller her: LG PJ350N , Sony EX500 , Pana x20 alle sammen i 42" ville være gode køb. Lg tv'et er meget billigt, så ville det bedre kunne betale sig at købe eksempelvis Sony tv'et. Har lidt svært ved at gennemskue det.

det skal lige nævnes at min bror ikke har forstand på det her som sådan, men blot bil have noget han kan se en masse fodbold på. og vil man få mere ud af eksempelvis kanalen tv 3+ HD hvis man køber et 1080p tv eller vil LG modellen med 720p kunne vise disse HD kanaler i samme kvalitet.

på forhånd tak . et hurtigt svar ville være perfekt da han befinder i butikken netop nu. :)

Hilsen Jonas.
Af Mysen
Opløsningen på de to plasma tv'er er godt nok 4:3 format med rektangulære pixels. Der ville være lidt ekstra ved den fulde opløsning, når man ser HD kanaler, men det er nok først ved Bluray, at den store forskel er.
Til gengæld er Plasma fjernsyn ofte bedre til netop hurtige bevægelser, og hvis det er fodbold, der hovedsageligt skal vises....

Kender ikke pj350n, men det er en af de billigste plasma paneler fra en LCD producent, og så er den måske ikke ligefrem fantastisk. X20 er til gengæld en af de billige Plasmamodeller fra verdens største og bedste plasmaproducent, og så er det måske nok et mere sikkert valg.
Af PeterD
Kort sagt et plasmatv hvis han kan lige at se bluray film.

Alle 3 er gode tv, men Sony og Pana har måske lidt mere kvalitet i selve finish'en.

X20 er i hvertfald fået flere roser på flatpanels.dk. samt whathifi.co.uk