Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Halløj på listen.
Jeg har for nyligt fået skiftet tuner-kortet i mit fjernsyn, da DVB-S tuneren var stået af.

Det gik nemt og smertefrit med Samsung's Premier Service. Fluks kom manden og satte nyt print i.

Men nu mangler der nogle transpondere i listen. F.eks kan jeg ikke finde:
11288V (SAT 1.)
11332H (Kabel 1.)
11406V (Pro 7)

Er der nogen der har en ide hvad jeg kan gøre?

På forhånd tak

Lars
Af Satman
Du kan gå manuelt ind under "nyt" og taste frekvensen direkte ind.

BTW har du Canal Digital ? Jeg har også problemer med s-tuneren men kan ikke få Samsungs Service til at komme og skifte det, fordi jeg ikke er Canal Digital kunde.
Af kennel
Ja, jeg har Canal Digital. Ellers var beskeden nemlig den samme hos mig: De kører kun ud til Canal Digital kunder, da CD er den eneste provider som de har godkendt/licensieret.
Synes det er mærkeligt! Når man køber et fjernsyn skal det sgu da virke (og blive ved med det). Uanset om man nu har CD, Viasat eller bare ser de tyske free-to-air kanaler.

Jeg synes jeg har prøvet det med at taste den manuelt ind, men uden held. Jeg prøver igen og så nok ikke på et ukristeligt tidspunkt langt over min normale sengetid :)

MVH
Lars
Af Satman
[Jeg synes jeg har prøvet det med at taste den manuelt ind, men uden held]

Jeg prøver her med de samme frekvenser og prøver også et par stykker som ikke står på min liste. Jeg vender tilbage asap.
Senest rettet af Satman 20 okt 2010, 14:02, rettet i alt 1 gang.
Af kennel
Det kan du da have så evigt ret i :)
Der kan du se, hvad jeg sagde: Jeg skal ikke lave sådan noget klokken lort om natten. Det virker bare ikke.

Takker og bukker

mvh
Lars
Af kennel
Så har jeg prøvet igen - uden held.

Jeg går ind i menuen - Antenne - satelit - vælger 19,2 øst - vælger "Ny" i frekvens - taster 12544 som frekvens og 22000 i Sym og Horisontal. Trykker derefter på "return" og laver en søgning.
Intet.....

Hvad f.... laver jeg galt?

mvh
Lars
Af Satman
Den frekvens bør stå på din liste. Hvis den gør, så tjek signalkvaliteten for neden. Hvis den siger "0", så har du samme problem som jeg har. Hvis jeg søger nedad listen, får jeg først et svagt signal ind ved 12324V. Dette er en klar fejl ved tuneren. Jeg har været på værksted med mit TV og fået nyt motherboard i samt opdateret til nyeste software. Og det har ikke hjulpet en s... Jeg har også sammenlignet signalkvaliteten med min Topfield modtager og den kan sagtens fange signaler med fin styrke over 12324V. Jeg tager ud på værkstedet igen med mit TV. De skal sgu løse dette problem. Men jeg håber da ikke at du skal til at bokse med det også !!
Af kennel
Problemet er at jeg har fået nyt motherboard da sat-tuneren gik helt død. Den nye tuner vil slet ikke finde noget signal. Jeg tror lige jeg må checke min LNB engang.
Af Satman
Et godt sted at starte ;)