Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lurifax
Hej alle sammen.

Er helt ny på siden her, men har oprettet mig i håb om at nogen herinde kan hjælpe mig..

Er ikke sikker på at jeg har oprettet denne tråd i det rigtige emne, men tænkte det hørte mest til her da det har noget med hjemmenetværk at gøre.

Jeg har brugt de sidste 3 weekender på at få forbindelse til nettet med mit nye TV (Samsung LE40C655) men jeg støder BARE panden mod en mur konstant..

Jeg har hardwiret den med et 3 meter kabel til en trådløs router som er forbundet til selve kabelmodemet. (Fra Fullrate)

Denne router fungerer som switch til samtlige computere i hjemmet.

Der er ingen firewall i routeren som kan blokere noget.

Når jeg lader TV'et autosøge finder den ikke engang en IP adresse.

Når jeg taster manuelt ind kommer den videre i netværkstest men går i stå ved gateway..

Har prøvet at forbinde TV'et direkte til kabelmodemet også uden held.

Jeg kan pinge TV'et fra mine bærbar men kan ikke se det under netværksenheder. (Windows7)

Jeg er 2 millisekunder fra at rive TV'et ned fra væggen og aflevere det tilbage igen da det simpelthen ikke kan være meningen at der skal være så meget bøvl med et produkt de oven i købet beskriver som "Plug & Play"!!

Jeg håber VIRKELIGT at der er nogen her som har en løsning på dette problem da min kone nok snart vil skilles fordi hun ikke gider høre på mig og siger "Jamen, man kan da se fjernsyn på det så hvad er problemet....?" ;;)

Med Venlig hilsen.
Lurifax