Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej jeg har lige et par spørgsmål
1
Jeg har købt en PS3 og jeg har så afspillede mine 3D film på Bluray, jeg syntes det følelse som om at når der er meget 3D på skærmen, så er det som om den taber frame rate. Er der nogen der kan fortælle om deres oplevelse med 3D film på PS3.

2: Jeg overvejer at downloade den pakke på ps3 store som indeholder nogen demo og fuldt spil med 3D games.
Nogen der kan sige mig om 3D på ps3 er som 3D ud af skærmen, eller om det svare til at bruge "Konvatering til 3D" på samsung's 3D modeller?

Gerne give lidt oplevelser omkring 3D i helhed på en ps3

På forhånd tak:-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mht. første spørgsmål kan jeg ikke lige give et klart svar. Hvilken skærm har du?

Mht. 3D-spil, så er effekten pæn, men den kan forbedres meget. Det som Sony har gjort i f.eks. Motorstorm i 3D, er at gøre spillet langt mere grovkornet, forstået på den måde, at træer fremstår mindre detaljeret og kornet. Det er gjort fordi PS3 trods alt har nogle år på bagen, og kravet til 3D-billeder, hvor der skal leveres dobbelt så mange billeder i sekundet, begynder at vise dens begrænsinger.

Effekten er dog langt bedre end på 3D konvertering. Det kan efter min mening slet, slet ikke sammenlignes.
Af Blaath
Ok jamen jeg har et Samsung PS507705 og jeg har også en Samsung C6900 bluray afspiller. Og jeg syntes at 3D afspilning på min Bluray C6900 er meget meget bedre, og på PS3 er det som om at den hakker i billede. Som om at den ikke virker helt godt med 3D

Og som kommentar til dit svar til mig med 3D spil, så håber jeg i hvertfald at der kommer noget ud af skærmen, og ikke bare dybde, for jeg brugte min Xbox360 før og der brugte jeg konvatering, og det er til at få ondt i hovdet af