Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
På min søsters TV mangler der undertekster kun på TV2. Det er et samsung LE37531 "så vidt jeg husker. Kan hun have fået trykket på et eller andet, siden det kun er på TV2 at de mangler. Er det nogen her der har en løsning?
Af jesper1980
Der nok en knap på remoten læs brugermanual, det er da i hvert fald på sonys fjernbetjening, for min lille søn for af og til slået det fra på mit sony ex500. Lægger også kun mærke til det på tv2, måske ikke så mange andre kanaler der tilbyder featuren.
Mr.Banana skrev:Hej
På min søsters TV mangler der undertekster kun på TV2. Det er et samsung LE37531 "så vidt jeg husker. Kan hun have fået trykket på et eller andet, siden det kun er på TV2 at de mangler. Er det nogen her der har en løsning?
Hep, følger lige med her. Jeg har samme problem på vores køkkentv, en LE26B455, hvor teksterne også kun mangler ved TV2. Vi har Yousee fuldpakken, og jeg kan simpelhen ikke finde løsningen.

/martin
Af pana man
Er også med på en lytter, synes også jeg har prøvet alt på kæresten` Samsung !:( på min G20 var det bare en knap der skulle trykkes på (også kun tv 2 )
[quote="Mr.Banana"]Hej
På min søsters TV mangler der undertekster kun på TV2. Det er et samsung LE37531 "så vidt jeg husker. Kan hun have fået trykket på et eller andet, siden det kun er på TV2 at de mangler. Er det nogen her der har en løsning?[/quote

Hvis du klikker på knappen der hedder subt. så skal der stå normal under type, hvis der står hørehæmmet, kan underteksterne være væk, man kan bruge "hørehæmmet" istedtfor teksttv 399
Af pipper
Jeg havde samme fejl Lørdag på mit Sony HX700.

Der fandt jeg ud af at der var en knap på fjernbetjeningen man kunne trykke på. (en knap med stiplede linier)
Af Mr.Banana
Hej Lars
Har givet beskeden videre til min søster, men der var ikke noget med undetekster på i går aftes, da jeg talte med hende. Hun mente nu at hun havde prøvet subt. knappen. Den var godt nok sat til foretrukne, så jeg bad hende om at sætte den til Dansk. Jeg giver en meldning, når jeg ved mere. O_O
Af pana man
Hmm, synes nu at jeg har prøvet det, og teksten for hørehæmmede gider jeg nok ikke lige at se på, men prøver lige imorgen igen, vi plejer ellers bare at slå den over på analog ::l

Mvh.
Af Niklas Thomsen
Det er en typisk fejl på et lidt ældre samsung TV.
et software problem.

Hvis i skal have det til at virke optimalt skal i opdatere jeres Tv til den nyeste software.
Man kan enden downloade den på samsung.dk og udpakke den på en usb pen, eller hvis man har net adgang via sit tv igennem det.

MVH Niklas
Af Mr.Banana
Hej Niklas
Troede også at det kunne rettes med en opdatering. Fjernsynet er fra 2009 og blev opdateret i søndags. Det hjalp desværre ikke.
Det er også kun på TV2 at problemet er, så jeg gætter lige nu på at det er et sted i en menu at der er blevet ændret på en indstilling.
Af Niklas Thomsen
Det er netop også kun tv 2 der har problemet
Har du os nulstillet til fabriks instilliger bagefter?

Det plejer at virker med det. Hvad sker der når du trykker på Subt knappen?

Der er en instilling i menuen, hvor man skal indstille undertexter.
Af Mr.Banana
Hej Niklas
Det er min søsters tv, men nej vi nulstillede ikke til fabriks indstillingerne efter det blev opdateret. Jeg giver hende besked om at prøve det i aften.
Af Mr.Banana
Problemet er løst. Inde i en undermenu af indstillinger, var der en menu der hedder fortrukne, hvor man kan indstille sekundær og primær undertekster, samt andre primære og sekundære indstillinger. Hvis man får ændret i denne indstilling gælder den kun for denne kanal. Måske er det lidt bøvlet skrevet, men fandt det i manualen. Så til jer andre med samme problem. Kig i jeres manual og find noget om primær og sekundær undertekstning.
Tak, til alle for råd og forslag. :)