Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle jeg overvejer at købe Samsung 46" LED-TV
UE46C5105XXE som jeg så inde på Elgigantens hjemmeside.

Som nævnt tidligere, skal den bruges til Hd film, Fodbold kampe, Internet og Ps3.

Er det en model i kan anbefale mig at købe eller skal jeg se på en anden model?

Takker på forhånd
Af Mysen
Det er et smukt design og derfor er det noget pebret. Det er sikkert et ok tv, men du kan få mere for pengene, hvis design ikke er så vigtigt endda..

Andre flotte fladskærme er eksempelvis LG 50pk750n til samme pris eller den velanmeldte 50pk950n til 1000 mere. Begge to er tynde. Ikke helt ligeså tynde, men dog tynde.

Et lidt tykkere Panasonic G20e til 9000 for 50" eller godt 6k for 42" er helt sikkert også værd at overveje, hvis det er billedkvaliteten, der er mest vigtig.

Og så skal du kige vide at internet tv ikke betyder et tv med internet, som du kender det. Det betyder Facebook, youtube, twitter og et par andre steder. Du kan ikke surfe eller google på et tv, med mindre du sætter en computer til eller bruger den elendige browser på PS3
Af THM
jeg vil jeg også hellere anbefale et af dem mysen nævner. samsungs led serie har været udskældt for at håndtere bevægelse dårligt, og i fodbold er der jo en del bevægelse ;) ved dog ikke om dette også gælder den specifikke model der her er tale om...
Af Levvame
Hmm okey, så genovervejer jeg lige købet indtil onsdag. Jeg tror jeg bliver nød til at vælge en af de tv er de har inde på El giganten da jeg har en makker der gør det muligt at jeg kan prutte om prisen :)

Men jeg ser lige på om de nævnte modeller findes i deres sortiment.

Mysen er Plasma bedre end LED? troede LED var nyere (og bedre)

Ps der jeg tænkte på Internet så mente jeg at koble den til trådløs netværk og se og høre eventuelt de filer jeg har.
Af Steen Bay
Levvame skrev:Mysen er Plasma bedre end LED? troede LED var nyere (og bedre)
Plasma vs. LCD, det er en anden diskussion, men et såkaldt 'LED-TV' er bare et LCD-TV med en anden slags baggrundsbelysning. Det er ikke bedre end et 'almindeligt' LCD-TV, blot tyndere og dyrere. Det var derfor at det var tre 'almindelige' LCD-TV jeg foreslog i din første tråd, fordi man der får mest for pengene.
Af Mysen
Som Steen siger LED er blot en dyrere version af et LCD. For dit budget kunne du få et Le46c655 fra Samsung, som er et bedre tv, end det du nævner, men dog noget tykkere, fordi der skal være plads til et lysstofrør bag panelet. Sælges også i elgiganten.

LED er moderne og det er derfor langt de fleste tror at det er ny innovativ teknologi, men faktum er bare at det blot er strømbesparende, tyndere men dyrere. Ikke bedre. Alligevel kan du besøge en Hifiklubben butik, hvor der er 1 Plasma, 1 almindeligt LCD og over 20 LED skærme. De er simpelthen populære, - ikke bedre, og butikschefen ved det godt, men tænker selvfølgelig på sin omsætning.

Om man vælger Plasma eller LCD er individuelt. Når jeg nævner Plasmamodeller, er det fordi de generalt er bedre til film og sport, som du nævner, at du vil bruge det til. Lcd er et fint valg, hvis du bare skal se nyhederne og børnetime. Andre gode grunde til at vælge LCD er at lysstyrken som regel er højere, hvilket er praktisk i en lys stue.

her er et af dem, jeg nævnte:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -plasma-tv

Fås også i 50" til 1000 ekstra

lg's 47LD750n skulle være et udemærket tv. Sælges i elgiganten, men er bare dyrt der ift. andre steder. Det er ikke sikkert det er problem for dig, hvis du kan nærme dig en indkøbspris.
Senest rettet af Mysen 09 okt 2010, 08:39, rettet i alt 1 gang.
Af Mysen
Hov, det du kalder internet er i virkeligheden dlna, altså medieafspilning.

langt de fleste bedre tv'er understøtter idag dette, men mkv+srt er dog kun på Samsung modellerne indtil videre.

mp3 og avi klarer de andre såmænd også.

Dlna kræver et kabel eller en wifi dongle.
Af Levvame
Hej Steen Bay Jeg mener jeg ikke ha kunnet finde de modeller inde på Elgiganten. Lige på nær LD750N Så kigger stadig lidt videre.

Mysen ja jeg fik også øje på Lg's 47LD750N men prisen ligger rimelig højt :D Det har faktisk også flot design ud fra hvad jeg kan se. Hmm troede at internet var sådan noget filer man kunne se på Tv'et hvor pinligt af mig.

Kan det passe at disse to produkter er det samme???

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -47-lcd-tv

http://www.cinemagic.dk/shop/47-lg-47ld750n-6263p.html
Af THM
ja elgigantens prissætning er bare helt i skoven :D
Af Mysen
Levvame skrev:Hej Steen Bay Jeg mener jeg ikke ha kunnet finde de modeller inde på Elgiganten. Lige på nær LD750N Så kigger stadig lidt videre.

Mysen ja jeg fik også øje på Lg's 47LD750N men prisen ligger rimelig højt :D Det har faktisk også flot design ud fra hvad jeg kan se. Hmm troede at internet var sådan noget filer man kunne se på Tv'et hvor pinligt af mig.

Kan det passe at disse to produkter er det samme???

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -47-lcd-tv

http://www.cinemagic.dk/shop/47-lg-47ld750n-6263p.html
Det er det samme tv, men Elgiganten er bare ikke gode til at opdatere deres priser på nettet. Hvis du tager en kopi af cinemagics pris med, så kan du sikkert få den for det samme minus din vens rabat.
Men du skal se det før du køber det, for billedet kan snyde. Der er i hvert fald flere herinde, der er udtalt sig meget negativt om designet.
Af Levvame
THM tak for linket, nu har jeg ikke noget Hjemmebiograf noget hjemme men det kommer nok også, ud fra testen (som jeg i øvrigt ikke har forstået helt) virker det som om den har nogle problemer? Jeg har selv TDC som min udbyder af kanaler, men bruger også den gode gamle antenne til noget andet (: Det med lyden skræmmer mig lidt :((

Mysen ja du har nok ret, jeg må lige se den først. Jeg kan se på Cinemagic's hjemmeside (den link jeg har sat ind) at de har en mage produkt (den europæiske model) som de sælger til 500 kr mindre. http://www.cinemagic.dk/shop/47-lg-47ld750-6060p.html

Der står den er identisk, skal man mon tro på det?
Af Steen Bay
Levvame skrev:Hej Steen Bay Jeg mener jeg ikke ha kunnet finde de modeller inde på Elgiganten. Lige på nær LD750N Så kigger stadig lidt videre.
Mener bestemt at Elgiganten også har Sony EX500 og Samsung C535.
Af Levvame
Som 47 ? :s Det må jeg ha overset mener kun der var de 42 tommer. Skal tjekke det igen mange tak ;)