Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey guys.

Har lige fået et Panasonic G20 ind af døren. Hvad hjælper det dog at billedet er smukt når lyden på mine digitale kanaler (har ikke tjekket analog) fra Stofa er helt forkert timet i forhold til billeder?

Jeg kan ikke bestemme mig for at om lyden er foran eller bagefter, men mener det er foran. Det vil altså sige at vi ikke snakker sekunder, men det er nok til at tage al nydelsen fra fjernsynskiggeriet.

Er der andre der har problemer med lip sync på deres Panasonic plasma, evt. også G20 ejere? Eller vil de dedikerede Panasonic-forkyndere give skylden til Stofa?
Hej

Har kun haft 42G20E i to dage nu, men der er en forskydelse mellem lyd og billede på Stofa ZAPTOR (lyd og bilede via HDMI til TV)

Jeg tænker at man kan justere på Zaptor, eller at det kan gøre på skærmen... men no clue hvordan.

HJÆÆÆLP Anyone?

... og JA min G20'er støjer som en gal fra elektronikken... æv.
Brugeravatar
Af koenigs
Du kunne evt. tage Zaptor boksen og smide den ud af vinduet. Derefter kan du bruge TV'ets indbyggede DVB-C tuner i stedet. Så kan du også bruge optage funktionen på TV'et

Zaptor er skabt af fanden, det burde alle efterhånden vide.
Af Niemi
Jeg bruger TV'ets indbyggede DVB-C tuner og ikke Zaptor.

Jeg er også generet af plasma buzzen knap fire meter væk, og det på trods af at jeg bor ud til to befærdede veje.
Af Tomsen
Jeg bruger THX profilen på mit G20 med stofa, jeg har enkelte gange oplevet det, men normalt er der ingen problemer med lyd og billede.
Af Niemi
Heller ikke på DR HD? Den er helt gal ved mig.
Af Tomsen
Jeg vil lige checke efter arbejde. Så skal jeg nok vende tilbage.
Af JakobVH
Niemi skrev:Heller ikke på DR HD? Den er helt gal ved mig.
DR HD er også helt gal hjemme hos mig, har faktisk slettet den fra kanallisten. :(( Jeg bruger også den indbyggede tuner med et Zaptor kort.
Af Tomsen
Så har jeg lige prøvet DR HD og som hos jer er det ikke til at holde ud at se på. Men har ikke oplevet noget lignende på andre kanaler.
Af THM
jeg kan se at lyden er marginalt foran på mit, lige nu, i "vild med dans"(det er min kæreste der sidder og ser det O_O )... men har aldrig lagt mærke til det før, så tak for det ::l
vil lige holde øje med det på andre kanaler og dvd/bluray, når jeg genvinder kontrollen over tv'et ;)
Af Niemi
Du skal ikke takke mig :D

Fra nu er ser du ikke andet. Jeg skal tilbage til mig Prosonic 20" billedrørs-tv. Kan ikke døje det fis...
Af lennon
Lyder afgjort signalbetinget ?
Ingen af de 3 test som jeg har læst kommenterer på problemet . .
Af Niemi
Til gengæld beskæftiger anmelderne sig næsten udelukkende med farvegengivelse, måske er det derfor vi ikke hører om plazmabuzz og sync problemer.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Det er sjovt, at alle med Stofa signal, uanset tv mærke, oplever sync problemer.
Det virker mere som om, at der burde tages en snak med tv udbyder.