Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Allesammen

Jeg er den glade nye ejer af et BRAVIA 52"LED EX700, og i den forbindelse købte jeg SONY produktet DAV-F300 sådan at jeg kunne få lidt bedre lyd til såvel TV som PS3.

Men da jeg kom hjem og fik sat det hele sammen, var det som om lyd-outputtet ikke var det samme som da jeg hørte anlægget nede i butikken!!

De er forbundet med Rød/hvid kabel fra DAV til BRAVIA og digital imellem PS3 og DAV.

Jeg har skruet helt op for min DAV og så sat det som variable sound output på mit TV sådan at jeg kan skrue op og ned for TVet(DAV) med TVets remote.

Men hvorfor er lyden stadigvæk forholdsvis lav selvom den står på MAX på såvel DAV som BRAVIA????

Håber i kan hjælpe mig!

Mvh
Søren
Af ChristianT
Hej Søren,

Overvejer at købe et DAV-F300 til mit EX500. Har du fundet en løsning på dit problem? Og vil du anbefale hifi-systemet?

Mit behov er naturligvis ikke verdens bedste hifi-anlæg, men noget der forbedrer tv'ets flade lyd markant uden at det bliver for dyrt. Da DAV-F300 er blevet ok billige efterhånden (sikkert fordi den ikke har bluray-afspiller), ligger det lige for.

Kan det anbefales eller skal jeg holde mig væk?
Af ChristianT
Fik købt anlægget og har tilsluttet det som følger:
  • Lyd fra TV til Audiosystem: Digitalt optisk kabel
    Bravia Sync ml. TV og Audiosystem: HDMI
    Billede, lyd (og Bravia Sync) fra PS3 til TV: HDMI
Det fungerer upåklageligt både med lyd fra TV'et og fra PS3'en. Har tilvalgt 'Kontrol via HDMI' og 'Lyd-udgang: Audiosystem' på TV'et. Alt styres af TV-remoten.

Lydkvaliteten er ganske fin til prisen (1200 kr. på computersalg.dk) og volumen lader intet tilbage at ønske i forbindelse med tv. Som hifi-anlæg kan det ikke anbefales... Så lige de første ti minutter af MI3, og det var 100 gange bedre end TV'ets indbyggede højtalere. Skal prøve med en hel film her i weekenden.