Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

jeg skal til at købe et 50" tv og havde egentlig udset mig G20 modellen, men har nu læst, at den ikke kan afspille mp3 og avi/divx filer fra computeren. Er dette korrekt? Kan programmerne man skal bruge ikke korrigere for det?

Jeg læste så, at Samsung har gode dlna funktioner og ville derfor høre om der var et tv i kan anbefale. Det vigtigste er sådan set, at jeg trådløst kan afspille videoer og musik i alle gængse formater fra min computer. Hvis man kan komme på youtube ville det heller ikke være dårligt. Derudover 50" og helst ikke over 10000kr.
superwerder skrev:Hej,

jeg skal til at købe et 50" tv og havde egentlig udset mig G20 modellen, men har nu læst, at den ikke kan afspille mp3 og avi/divx filer fra computeren. Er dette korrekt? Kan programmerne man skal bruge ikke korrigere for det?

Jeg læste så, at Samsung har gode dlna funktioner og ville derfor høre om der var et tv i kan anbefale. Det vigtigste er sådan set, at jeg trådløst kan afspille videoer og musik i alle gængse formater fra min computer. Hvis man kan komme på youtube ville det heller ikke være dårligt. Derudover 50" og helst ikke over 10000kr.
Kan ikke svare på om G20 understøtter de formater du nævner. Det burde den nu kunne.

Ellers kan du kigge på:
Sasmung PS50c535 til ca. 6500, men hvis du skal have et lækkert billede oven i hatten kommer du ikke udenom PS50C7705, som dog er 1500 dyrere end dit budget.
Dlna funktionen understøtter så vidt jeg ved flere formater end de andre producenter, og jeg bruger den da også til både mkv+srt samt musik. Den klarer dog ikke filer på 8gb eller over uden at stoppe op af og til for at streame. Et kabel ville uden tvivl løse det peroblem
Af superwerder
Ingen andre der har nogle forslag.

Er der stor forskel på billedkvaliteten på de to nænvte fladskærme? 3D er nemlig ikke vigtigt for mig.

Og er dnla funktionerne de samme?
Senest rettet af superwerder 01 okt 2010, 18:26, rettet i alt 1 gang.
Af dp
Jeg har selv et 42" G20, og det spiller ikke alt (fx mkv og wmv) men mp3 og avi/divx går fint, både fra USB og NAS. Så vidt jeg ved, var i hvert fald mp3 ikke understøttet i starten men er kommet til efter en firmware update.

Jeg ved ikke, om Samsung har bedre DLNA.

/Daniel
Af brouer1
Og hvad med LG, jeg kan se i specifikationerne på fx LD750'eren (som desværre max fås i 47") at det også kan afspille mkv'er, men hvor godt og kan det tage subs, det har mulighed for wiFi via dongle, men det det ku' generelt være lækkert at vide om der fandte et Tv hvor man fx kunne streame en kopi af en blu-ray fra usb uden at man opdagede den stoppede for at loade og evt. hvilket tv der er bedst til flest formater.

Fremtiden er vel at man ikke behøver Mediecentre, fordi alle vil have mulighed for at se billeder, høre musik og se film direkte fra fjernsynet.
Af brouer1
brouer1 skrev:det det ku' generelt være lækkert at vide om der fandtes et Tv hvor man fx kunne streame en kopi af en blu-ray fra usb uden at man opdagede den stoppede for at loade
Jeg mener selvfølgelig via USB dongle/WiFi (ikke med ledning).
Af Tossefar
Jeg har fået fingrene i et Panasonic TX-L37D25E for et par dage siden. Jeg har ikke en finger at sætte på DLNA funktionen. Jeg bruger Playstation mediaserver til at streame mit indhold, og det virker rigtig godt. Skulle ikke lave opsætninger e.lign.

Tv'et kan så vidt vides fås op til 42".
Men DLNA funktionaliteten burde vel være den samme på alle panasonics 2010 modeller?

Den combo er klart anbefalelsesværdig. :)