Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt mig en SONY KLD-40ex711, da det gamle fjernsyn stod af, og fordi jeg havde læst at jeg kunne bruge dens DLNA funktion til at koble på min eksterne filmserver.

Desværre skulle der gå en hel del søgen på nettet til jeg langt om længe fandt en media server som jeg kunne bruge.

Jeg var over TwonkyMedia og WMP11/12 men savnede stadigvæk kompatibilitet med forskellige videoformater. Min løsning faldt på multimediaserveren Mezzmo fra Conceiva (www.mezzmo.com).

Til min glædelige overraskelse virkede den med det samme. Det eneste det kræver er, at den bliver installeret på en PC med en rimelig CPU kraft til videorendering. Dernæst peger jeg biblioteket hen på min eksterne NAS og voila er jeg kørende fra sofaen. Det var overraskende nemt.

Der har været enkelte kosmetiske udfordringer omkring hvordan Mezzmo bliver vist via DLNA på skærmen, men efter en meget hurtig support (!), var jeg atter kørende med en opdateret softwareversion.

Hvis ikke man gider rode meget med andre media servere, så er Mezzmo et rigtig godt forslag.

Mvh.

Nyborg