Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Godaften,

Jeg kan ligeså godt melde klart ud, at jeg er fuldstændig nybegynder, og derfor har indset, at der må hjælp til ude fra :s

Vi har netop købt hus, hvor jeg selvfølgelig skal have hængt en fladskærm op på væggen.

Vores budget er på ca. 11.000 - 13.000,-

Design spiller en stor rolle, og jeg synes de tynde modeller med glasskærm og stort set ingen kant er rigtig lækre.

Jeg har derfor kigget på disse 2 modeller:

1. http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -42-led-tv

2. http://www.cinemagic.dk/shop/40-sony-kd ... 5803p.html

Jeg er i tvivl om, hvad vi skal vælge for at få mest muligt for pengene. Jeg er ikke kun "låst" på disse 2 skærme, det er mere for at indikere hvilken retning jeg leder.

Desuden vil jeg gerne have sat højtalersystem op, men er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg har kig på disse:

1. http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ustimass-6

2. http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... festyle-18

Jeg håber på at få et godt råd eller 2 fra nogle af jer kloge hoveder.

Mvh

Guldmann
Senest rettet af Guldmann 28 sep 2010, 22:44, rettet i alt 2 gange.
Af Steen Bay
LE850N er testet her på siden og skulle være et fint TV. Cinemagic sælger den europæiske version som hedder LE8500 til 9383,- kr.
Af Mysen
Ue40c7705 eller den lidt dyrere ue40c8705 er super flotte fjernsyn begge 2. Den første er med lille kant, den anden er bare Samsungs design flagskib, hvis man ser bort fra deres prisbasker c9005.

Sharps 40le824 er et andet bud.
Af Guldmann
Tak for jeres svar...

Steen Bay Tak for info omkring LG. Jeg har søgt lidt på det, og kan ikke se der skulle være forskel på LE850N og LE8500. Ved du om der er det?

- Martin
Af soko
Hej Guldmann

Hvor langt væk sidder i fra jeres TV?. Er du sikker på, at du "kun" skal have et 40" - 42". ;)

Mvh. Soko
Af Guldmann
Hej Soko,

Hmm... Det har jeg ikke tænkt så meget over. Vi kommer til at sidde ca. 2,5 - 3 m fra tv'et...

Jeg bli'r mere og mere i tvivl om hvad jeg skal vælge efterhånden som jeg læser her inde.

Måske jeg skal overveje plasma, selvom jeg havde lagt mig lidt fast på LCD (LED)...?

- Guldmann
Af Jacob23
Hej
Hvis billedkvaliteten spiller en stor rolle i dit kommende valg, vil jeg og nok også alle andre der følger med her på siden, foreslår at du vælger et plasma tv.
Jeg havde det på samme måde da jeg første gang købte tv, at det nok skulle være en LCD skærm. Mest pga hvad folk i butikkerne sagde. Men efter at have spurgt her på siden og læst en del anmeldelser, blev det et Panasonic plasma tv som jeg stadig er ekstremt glad for idag. Især når jeg sammenligner med venners lcd/led skærme.
Men hvis design kommer først, så tag et LED tv de er flotte at se på og de kommer også godt efter billedkvaliteten efterhånden.
Af Mysen
42" er ikke helt dumt, men jeg ville nok foretrække 46" eller 50".

her kan foreslået Panasonic TX-P50V20e, lidt billigere TX-G20e, Samsung PS50c7705 eller LG's 50pk950n. Det er alle plasma skærme og du kan se tests af dem alle under købsanbefalinger her på siden.

Panasonics TV'er fåes også i 42" eller 46", men hvis design er en vigtig faktor, er det nok en god idé at se dem live, udover testene.

Samsungs Plasma har iøvrigt 3D panel og er (næsten) ligeså tynd som LED versionerne, men lider stor kritik over variationen af kvaliteten. Nogen larmer, andre lider af retention eller linebleed (alle 3 plasmaskavanker). Jeg var så heldig, at få en uden og kan sagtens anbefale den.
Af soko
Guldmann skrev:Hej Soko,

Hmm... Det har jeg ikke tænkt så meget over. Vi kommer til at sidde ca. 2,5 - 3 m fra tv'et...

Jeg bli'r mere og mere i tvivl om hvad jeg skal vælge efterhånden som jeg læser her inde.

Måske jeg skal overveje plasma, selvom jeg havde lagt mig lidt fast på LCD (LED)...?

- Guldmann
Hej Guldmann

2½ - 3 meter, så ville jeg personligt overveje 46 - 50". Det kan virke lidt voldsomt i starten, men det bliver MEGET hurtigt hverdag og så vil du have et endnu større :)

Jeg har selv lige skiftet et 40" til 55" og har 3 - 3½ meter, det er IKKE for stort (konen er enig). Selvfølgeligt vil SD materiale ikke fremstå lige så overbevisende som HD, men med en ordentlig tuner/antenne forhold, er det ikke et problem. (vi har yousee boks med harddisk).

Jeg købte et Samsung 55" 6005 (LCD) og er godt tilfreds.

Jeg ved godt, at mange taler for Plasma og jeg betvivler på ingen måde, at du kan få en bedre billedkvalitet med plasma, men du skal huske, at der er mange entusiaster på et forum som dette og de prioriterer ofte de sidste 5 - 10% billedkvalitet over andre forhold.

For mig personligt er Panasonic TV bare ikke pæne nok, måske undtaget TX-p50v20e.
Og jeg vil IKKE accepterer plasmabuzz/strømforsyningsstøj/blæserstøj eller andet støj og det er, som jeg har forstået det, ofte et "problem" med Plasma.

Jeg er rigtigt godt tilfreds med mit 6005 LCD og det pynter altså med et 3 cm tykt tv på væggen. Med et wire ophæng bliver den samlede tykkelse 4,5 cm.. 8)
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Hvis du skal vælge lcd tv, og vil have et billede med færrest billedmæssige skavanker, så skal du ikke vælge led belysning. Måske lige med undtagelse af LG's topmodel, denne glider dog også forbi dit budget.
Som de andre indlæg, køb så stort som muligt. Med jeres se afstand, kan du godt retfærdiggøre en 50".