Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kakilika
Mine forældre har i dag købt et Sony EX500 til 5.000,-. Kiggede herefter Elgigantens reklame igennem, og faldt over et Sony EX711 til 6.999 som skulle have scanning backlight. Da min far ser meget sport, tænkte jeg at dette ville være en fordel. Men har intet kunne finde om fjernsynet. Troede at det var en opgraderet opgave af EX700, men de har vidt forskellig vægt/mål.

Nogen herinde som kender noget til det? Link: http://www.elgiganten.dk/product////KDL ... Tabcontent

("Pro'et" indikerer scanning backlight, ikke?)

For en tusse ekstra kan de få EX700-modellen med LED, men udover reduceret strømforbrug, er billedet vil ikke bedre end købte model?
Senest rettet af kakilika 20 sep 2010, 13:06, rettet i alt 1 gang.
Af Steen Bay
Mystisk model, men nok som du mener en version af EX700. I reklamen står der ikke noget om 'PRO', og tror kun at det er 200Hz Motionflow PRO som benytter scanning backlight. Og nej, billedet er ikke bedre på EX700 end på EX500, snarere tværtimod, da der nok er større risiko for en ujævn (Edge-LED) baggrundsbelysning.
Af thcleaner
nu er ex711 altså en ny model fra sony med samsung panel i modsættingen til ex500 og ex700 med sharp panel

så man kan ikke rigtigt sammenligne dem
Af calletv
thcleaner skrev:nu er ex711 altså en ny model fra sony med samsung panel i modsættingen til ex500 og ex700 med sharp panel

Hvor læser du det henne, det vil jeg gerne se et link på.
Af calletv
EX711 er vist en kampagneudgave af EX710, der er den nye EX700 og det de har skrevet med med "PRO" er vist en fejl, da der er ikke noget der hedder 100 hz PRO hos Sony, det hedder 200 hz PRO som minimum.

En anden fejl i denne uges El-gigant avis er at de beskriver LG PK550 som Full HD. Det er det ikke, det er kun HD Ready. Listen af fejl er endeløs...
Senest rettet af calletv 20 sep 2010, 12:55, rettet i alt 1 gang.
Af Steen Bay
calletv skrev:
thcleaner skrev:nu er ex711 altså en ny model fra sony med samsung panel i modsættingen til ex500 og ex700 med sharp panel
Hvor læser du det henne, det vil jeg gerne se et link på.
EX711 har jeg heller ikke hørt om før, men EX710 sku' være god nok :

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1279791971
Af MF-DK
Jeg vil næsten tro EX711 blot har en sort ramme forneden under panelet i forhold til EX710.
Sådan var tilfældet imellem EX501 og EX500. Tror det er ideen med det 1-tal til sidst, men ved det ikke med sikkerhed vil jeg så sige. O-O

Dog med sikkerhed kan jeg give ret i at Elgiganten laver til tider rod i tingene. Billedet i onlinebutikket her vil jeg mene er misvisende og skaber forvirring. Det er i hvert fald ikke det samme som det i avisen. Et må så være forkert. :)
Af kakilika
Min erfaring er, at Sony's kundeservice er lidt langsom, så har i stedet sendt en mail til Elgiganten. Så må vi se hvad de siger :)

"Har set at I reklamerer med et nyt Sony-tv kaldet "EX711". I produktbeskrivelsen på jeres hjemmeside, markedsfører I den med "MotionFlot Pro 100Hz". I den henseende er ordet "Pro" interessant, da det indikerer "scanning backlight". Mig - og andre - bekendt, findes "Pro"-betegnelsen ikke i forbindelse med 100Hz - kun 200 ditto.

Så er det en fejl fra jeres side, eller tale om en helt ny model fra Sony's side som ingen har hørt om?"
Af THM
Steen Bay skrev:Og nej, billedet er ikke bedre på EX700 end på EX500, snarere tværtimod, da der nok er større risiko for en ujævn (Edge-LED) baggrundsbelysning.
lige præcis, blev også helt forarget da jeg hørte en sælger i Xpert sige til en kunde at en 40" EX700 er det bedste man kan få til 7000kr, når jeg nu ved den kun har led til forskel fra EX500, som jo er noget billigere...
Af Steen Bay
THM skrev:
Steen Bay skrev:Og nej, billedet er ikke bedre på EX700 end på EX500, snarere tværtimod, da der nok er større risiko for en ujævn (Edge-LED) baggrundsbelysning.
lige præcis, blev også helt forarget da jeg hørte en sælger i Xpert sige til en kunde at en 40" EX700 er det bedste man kan få til 7000kr, når jeg nu ved den kun har led til forskel fra EX500, som jo er noget billigere...
Dog, når vi snakker EX500 vs. EX700, så skal det vel retfærdigvis nævnes at der på EX700 vistnok benyttes et UV2A panel fra Sharp, mens EX500 (vistnok) har det 'almindelige' panel fra Samsung. Men om Sharp's panel så er bedre end Samsung's, det ska' jeg ikke kunne sige. På EX710 benyttes der vist igen et panel fra Samsung.
Af THM
nå okay, vi har jo tidligere hørt at UV2A er det bedste ;) men det var jeg faktisk ikke klar over O-O selvom jeg syntes det er et ganske hæderligt TV og jeg godt kan lide designet, vil jeg dog ikke mene det er det bedste i sin prisklasse. Til sælgerens forsvar vil jeg dog sige at prisdifferentieringen i deres butik ikke helt svarede til markedet generelt
Af kakilika
Så fik jeg svar fra Elgiganten:

"Hvis man kigger på sonys hjemmeside under deres betegnelser står der også Motionflow Pro 100Hz.

Så der er tale om en ny model i en 100 Hz."

Så føler mig ret dum. Både fordi jeg ikke vidste at der fandtes et 100Hz Pro-system, og ligeledes fordi jeg ikke kan finde betegnelsen på Sony's hjemmeside. Kan I?

Kan kun finde EX710: http://www.sony.dk/product/t32-ex-series/kdl-40ex710
Af calletv
Det passer ganske enkelt ikke. Bed dem om et link der beviser det.
Brugeravatar
Af michelskovbo
KDL-40EX711 er bare en 710'er med sort kant :)

Som det vist også tidligere er sagt i tråden.

40EX711 har IKKE 100 HZ PRO - uanset hvad Elgiganten bilder folk ind :)