Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hjorth
Hej forum
Jeg har lige investeret i et Samsung ue46c8705, og er meget godt tilfreds med det.
Men kan det passe at man kun kan optage via epg, og ikke lave en manuel timeroptagelse, hvad hvis man vil optage 10 min ekstra, "just in case".
igår ville jeg optage noget via epg, men der stod "ingen programinformation" og så kunne jeg ikke optage !!!.
Mht. til afspilning af videofiler over netværk, syntes jeg ret hurtigt at få problemer, jeg havde 3 film i 720p på min nas server, og via wlan, tog det alt for lang til at loade filmene,(N-lan) og den stoppede konstant for at loade. Med lankabel direkte gik det bedre, men ikke i nærheden af ligeså smooth, som hvis jeg koblede en usb hdd direkte til tv'et.
Jeg kan i øvrigt ikke få mkv filer til at virke, kun Xvid ?, der står ellers det har support for mkv filer.
Forslag og erfaringer ???

Vh Carsten
Af jszpirt
jeg kan heller ikke få mkv til at virke på mit 46c7705. de virkede ellers på mit gamle 40b8050... avi virker fint trådløst over DLNA...
Af Mysen
Mkv kan være mange ting. Som regel er det en Bluray rip komprimeret en lydfil + enten h264 eller x264 videofil og begge disse formater understøttes af de nye Samsung modeller.
Hvis de alligevel ikke virker, kan det være fordi du bruger WMA som mediestreamer. Den drillede mig meget med mine mkv, og så vil jeg klart anbefale at hente PC Share Manager, for det løste i hvert fald mit problem.

mht. trådstarterens problem med trådløs streaming...

Selv om N-draft 2.0 routere lover meget hurtig dataoverførelse, er det ikke altid tilfældet. Jeg har en temmelig god router, og alligevel kan den ikke klare en 8gb mkv uden at pause af og til. Det er der vist alligevel ikke nogen routere, der kan klare og et kabel kan være den eneste løsning udover en HDD eller stick. Og så er der forskel på disse kabler, men hvis man vælger et cat6 så skulle den magnetiske afskærmning sikre imod forringelse..
Af jszpirt
Altså jeg har tidligere (på mit Sammy UE40B8050) afspillet diverse MKV'ere på op til 20 GB trådløst over N-draft (Apple wlan-router) uden det mindste hakken, eller pixelering. Det har jeg kørt direkte og trådløst fra mit NAS-drev WD My Book World Edition til tv'et. NAS-drevet bruger Twonky. Jeg kan få MKV'ere til at virke ved at bruge min bærbar og en anden DLNA-server, den hedder TVMobili og kan også afspille undertekster. Men det hakker når jeg skal spille HD-MKV'ere. Kører perfekt med SD-materiale. Så jeg er lidt irriteret over at det virkede bedre med mit gamle TV...
Af Mysen
Lyer utroligt, at du kunne streame 20gb filer uden pause... Jeg har altid givet routeren skylden, men kan egentligt godt regne mig frem til, at der må være andet, der spiller ind.

Jeg kan trods alt godt hente 20gb fra nettet på et par timer, hvis den kører med fuld skrue i 2 timer i træk... Køber mig sq en memory stick...
Af hjorth
En dvd på 8 Gb mener jeg kører max 2 Mb i/sec. Så en 20 Gb video må jo være en 6- 8 Mb i/sec eller hvad der svarer til 36 mb/s.
Det burde da ikke være noget problem over 300 mb/s N lan.
Af Mysen
hjorth skrev:En dvd på 8 Gb mener jeg kører max 2 Mb i/sec. Så en 20 Gb video må jo være en 6- 8 Mb i/sec eller hvad der svarer til 36 mb/s.
Det burde da ikke være noget problem over 300 mb/s N lan.
En 20gb fil på 2 timer kræver kun knap 3mb/sekundet eller ca 25 mbit. Det kan mit internet endda klare. Jeg havde bare aldrig regnet på den, og fordi en routerfagkyndig kammerat allerede havde givet routeren skylden, gik jeg ud fra at det bare er det.

300Mbit, tror jeg nu aldrig, den kom op på selv om den stod lige ved siden af både tv og server.
Af jszpirt
Gad vide hvorfor så nogle af de nye Samsung AllShare ikke magter MKV'ere?