Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, jeg skal til at bestille et Jamo 606 sæt med en jamo 300 sub.
Jeg køber højtalerkabler fra harald nyborg og nægter at give en god sum for højtaler kabler.
Hvad gør forskellen på 1.5mm eller 2.5mm højtaler kabler.
Og med alt det her er jeg så klar til bare at sætte det til, eller hvad skal jeg mere bruge.
Har læst noget med nogle bananstik osv., men er det noget jeg skal bruge?

Tak for hjælpen!
Af Mysen
Højtalerkabler er analoge. Lige så snart man har med analog signal at gøre, er det lidt dumt at spare alt for meget på kablerne, men hvis du selv mener, du ikke kan høre forskel er de tynde kabler nok gode nok...
Det er lidt svært at sige hvad forskelle er, udover at du godt kan forvente at du får mere kvalitet i dyrere kabler. - I modsætning til digitale ledninger, hvor det betyder noget mindre, hvis noget overhovedet..
Brugeravatar
Af MigSelv
Mysen skrev:Højtalerkabler er analoge. Lige så snart man har med analog signal at gøre, er det lidt dumt at spare alt for meget på kablerne, men hvis du selv mener, du ikke kan høre forskel er de tynde kabler nok gode nok...
Det er lidt svært at sige hvad forskelle er, udover at du godt kan forvente at du får mere kvalitet i dyrere kabler. - I modsætning til digitale ledninger, hvor det betyder noget mindre, hvis noget overhovedet..
Hej
Du skal ikke spare for meget på dine kabler.
Billige kabler til digitale signaler, kan godt give problemer ( signaltab/ oplysninger til beregning ). De "fejlretnings enheder ( convertere )" i hardwaren, bliver sat på overarbejde, når der skal foretages maksimum beregninger/fejlretninger hele tiden. Dette giver hørbar forvrængning.
Billige analoge kabler, giver stort set de samme problemer ( lydmæssigt ). De forskellige frekvenser i signalet, når ikke samtidigt frem til modtager. Eller signal/frekvens bliver måske helt afskåret, i mangel på "plads" i kablet ( eller i bedste fald kraftigt reduceret ).