Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige modtaget mit tv idag og har sat den op efter indstillingerne i testen og har slået de dynamiske kredsløb fra osv.

Jeg vil lige starte med at sige at det er min første fladskærm, så bær over med mig hvis jeg spørger dumt.

Jeg testede med Blu-ray (UP) på min PS3, men panoreringer i filmen hakker en smule.

Hvis jeg slår 'Motion Judder Canceller' til 'standard' kører det helt flydende, men det vil jeg helst undgå.

Rasmus skriver i testen at "1080p24 Blu-ray-formatet understøttes korrekt uden hak".

Så hvad kan der være galt?
Har du set hvordan et korrekt 1080p24 signal ser ud? 24 billeder pr. sekund er pr. definition ikke specielt flydende, så hvis man viser billedet korrekt, så vil en panorering ikke være fuldstændigt flydende. Sådan ser BluRay nu engang ud.
Af trykkertor
Jeg har også slået judder fra.
Og i dag når jeg afspillede Blu_Ray 24p, så var det også med hak.
Så hvordan Rasmus har fået den til at spille hakfrit i 24p med judder slået fra, håber jeg han vil uddybe.
Af Martin Sjøstrand
Altså når det kun er optaget med 24 fps, så hakker det jo lidt naturligt. Jeg kam godt se at når jeg slår motion judder til, så kører det mere flydende, men vælger dog ikke at have det sat til, da det jo er et kunstigt "flyd" skærmen laver, og ikke som det er optaget rigtigt.

Der hvor jeg faktisk godt kan lide at have det slået til, er ved animationsfilm, såsom Pixar film, der syntes jeg det ser ret lækkert ud. Tag sådan en som Wall-E, i scenen hvor rumskibet flyver forbi månens overflade og lysreklamen popper op, der syntes jeg det hakker helt ulideligt uden motion judder
Af trykkertor
Martin Sjøstrand skrev: Der hvor jeg faktisk godt kan lide at have det slået til, er ved animationsfilm, såsom Pixar film, der syntes jeg det ser ret lækkert ud. Tag sådan en som Wall-E, i scenen hvor rumskibet flyver forbi månens overflade og lysreklamen popper op, der syntes jeg det hakker helt ulideligt uden motion judder
Hvor ca i filmen er den scenen?
Har du tidsbenævnelsen for scenen, så vil jeg teste min selv og se.
Af Martin Sjøstrand
Hvor ca i filmen er den scenen?
Har du tidsbenævnelsen for scenen, så vil jeg teste min selv og se.
Det er scene 11: Time to go. Ca. 34 min og 15-20 sek inde i filmen
Af Shutdown
Jeg har selv oprettet en tråd omkring samme problem på LGs topserie PK950 .Jeg forstår simpelthen ikke de ikke kan gøre det bedre på et tv til 10.000kr Der er ikke rigtig nogen der er kommet med ideer til at få det væk, hvordan kan rasmus skamrose et tv der tydeligt hakker ved panorering, det forstår jeg ikke.?