Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Eriksen32
Nå. Så må jeg jo selv. :p

Snakkede med Panasonic i dag. Bad mig om at kører opstarts guide og ny kanalsøning. Hjalp som forventet ikke. Fik at vide at, jeg skulle kontakte Elgiganten, hvor det er købt.

Det med den mørke stribe, havde de heller ikke hørt om før, men vi blev da enige om at, den ikke skulle være der.

Har så efterfølgende lagt mærke til at, samme mørke stribe også er på mit mors tv, bare i venstre side. Vi har samme tv.

Så nu bliver tv'et hentet og sendt til service. Har tegnet 3 års forsikring og der er stadigvæk reklamationsret på.

Men hvad gør jeg nu hvis problemet ikke kan udbedres. Ok. Man ser den tydeligt når tv'et er slukket. Ikke så tydeligt ved mørk baggrund og slet ikke ved lys. . Men det genere mig, at den overhoved er der.

Ved jo at TXP42X10Y er udgået og X20 udgår sikkert også snart.

Hvad skal jeg gøre hvis de tilbyder mig et nyt tv.

HJÆLP. :)
Af Eriksen32
Sig noget folkens. Går jeg i bagateller.
Brugeravatar
Af MigSelv
Eriksen32 skrev:Sig noget folkens. Går jeg i bagateller.
Hej
Nej da, denne stribe skal ikke være der. Hvis tv byttes til nyt, er det da en god løsning.
Hvis modellen er udgået, byttes der til noget tilsvarende ( samme specs ).
Af Senic
Synes det kunne lyde som burn-in... Kan det være det ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis det kan ses når TV'et er slukket, så er det ikke burn-in. Det lyder som en fejl på et af glaslagene et sted i skærmen. Det skal du bestemt ikke finde dig i.

Vær OBS på, at din forsikring muligvis frafalder hvis du får et nyt TV, således at du skal tilkøbe en ny. Læs dine betingelser igennem.
Af Eriksen32
Takker for svar. Var lige det jeg ville høre. :)

Og nej. Er ikke burn-in.

Skal nok være ops på forsikringen.
Af Eriksen32
Har snakket med Elgiganten igen.
Fik at vide at forsikringen følger det tv man har købt forsikringen til.
Hvis det viser sig at fejlen ikke kan udbedres og de må gi mig et andet tv ophører forsikringen og jeg kan tegne en ny.

Hvad kan jeg kræve, hvis de tilbyder mig et nyt. Har jo købt X10Y modellen fordi det skulle være et godt tv. Hvis de ikke har X20, men en anden serie. Nogen gode råd her.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mit gæt er, at de vil spise dig af med LG's mindste plasma-model. Den plejer at være populær blandt sælgerne...

Du kan jo melde tilbage inden du accepterer noget, så kan du få en kommentar med på vejen.
Af Eriksen32
yakken skrev:Mit gæt er, at de vil spise dig af med LG's mindste plasma-model. Den plejer at være populær blandt sælgerne...

Du kan jo melde tilbage inden du accepterer noget, så kan du få en kommentar med på vejen.

Det skal jeg da gøre. :)

Men kan de det. Gav 5189 kr for mit Panasonic i sin tid. Vil da ha noget tilsvarende.
LG billigste 42" står lige nu til 3500 kr. Kan jeg ikke forlange mine penge tilbage, hvis ikke fejlen kan udbedres og samme tv model eller efterfølgeren x20, ikke kan skaffes hjem.
Af steadi
Jeg vil mene, at du skal have fat i Købelovens § 78.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1419
§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem

1) afhjælpning af mangelen,

2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),

3) et passende afslag i købesummen eller

4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.
Hvis det antages, at du får tildelt et "tilsvarende" tv, så forhindrer KBL § 78, stk. 3, at du kan hæve købet.

Mht. tilsvarende vare, så vil jeg næsten også antage, at det skal være rent specifikationsmæssigt, hvor uretfærdigt det måtte lyde. Hvis man skal tage hensyn til "din opfattelse" af købet, nok primært billedemæssigt, vil det nok hurtigt blive ord mod ord.
Med specifikationer har Forbrugerstyrelsen noget lidt mere håndgribeligt at sammenligne. At sådanne ikke altid kan sammenlignes er så noget andet:-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Man kan jo håbe, at de har et X20 stående. I min mening er det ikke et TV, som stiller dig bedre end hvad du har i dit X10 nu, og prisen er endda lavere end X10's var i sin tid.

Lad os vente med bekymringerne til svaret foreligger.
Af Eriksen32
Tak for begge svar.
Vi lader den ligge lidt for nu. Vender tilbage når de har hentet tv'et og jeg høre fra dem.
Af THM
mener du bør have et X20, som er tilsvarene det du har, hvis ikke de har et stående må de bestille et hjem fra en anden af deres butikker hvis de har, eller fra producenten. hvis ikke de kan skaffe et bør de give pengene retur eller opgradere dig til et S20. mener ikke LG's pj350 er helt på højde med X10/X20...