Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer

Kan nogen hjælpe mig med følgende udfordring:

X antal skærme (26"-32") skal placeres forskellige steder rundt om i landet. På disse skærme skal afspilles reklamefilm.

Jeg tænker, at der findes to løsninger:

1. Den nemme løsning - Køb af skærme, der kan afspille / loope videomateriale direkte fra en USB-stick. Så vidt jeg kan læse mig til, er det en relativ ny feature hos de fleste fabrikanter, hvorfor man må regne med, at skulle anskaffe sig relativt kostbare TV displays - eller hvad? Findes der en billig alternativ løsning, og hvis ikke er der så nogle bud på det billigst mulige tv, der har denne feature?

2. Den lækre løsning - Køb af skærme, der via nettet, kan styres fra centralt (eksternt) hold. Gerne med mulighed for at kunne styre skærmene enkeltvist (eller i grupper), således, at der på samme tid, kan afspilles forskellige film på de enkelte skærme / grupper af skærme. Findes det?

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Løsningen med USB er klart den letteste. Du skal bare sikre dig, at videoen også kan loope. Det er ikke altid tilfældet.

USB video-afspilning findes dog ned i de ganske billige modeller, så det burde være muligt at finde ud at skulle betale en bondegård. Jeg foreslår, at du besøger en af de større elektronikbutikker og prøver dig frem.

Løsningen med ekstern styring kan ikke laves på typiske forbrugerskærme. Så skal du have professionelle monitors, som kan styres over netværk (der skal naturligvis være en netværksforbindelse tilgængelig alle de steder du vil opsætte dem). Både Samsung og NEC laver professionelle TV monitors herhjemme, men jeg tror ikke det kan lade sig gøre, med mindre du holder dem indenfor samme netværk.
Af elme
Tak for dit svar.

Mht. USB løsningen, har jeg været lidt rundt og spørge i dag. En del modeller (ihvertfald fra Sony) har "USB Media Player", men om de kan loope en filmsekvens, vidste ingen af de adspurgte sælgere. Hmm...

Mht. netværksløsningen... i bund og grund, skal jeg vel "blot" lede efter samme løsning, som i forvejen bruges i diverse daglivarebutikker, hoteller, mm.Uanset hvad er jeg nødt til at alliere mig med et professionelt firma, som gør sig i den slags løsninger. Jeg har opsnuset et firma ved navn Headline TV (og har taget kontakt til dem), men hvis der er nogen brugere herindefra, som kender til andre udbydere af den slags, må de meget gerne råbe højt i denne tråd.

På forhånd tak.
Af Esben
Fx Samsungs LE32C530 har indbygget videodekoder, der kan dekode næsten alle formater i op til og med full-hd opløsning. Jeg ved ikke om den kan loope videoen, men jeg ved den automatisk skifter til og afspiller næste video der ligger på USB'en. Den kan også fås indenfor dit budget hos Fleggaard til 2999,- Prøv at læs nærmere i manualen på Samsungs website.